Az első 7000 Model 3 már úton van Európába

0

Változnak az idők és valósággá válnak a korábban el nem ismert hírek. Így van ez a Kínában készülő MIC (Made In China) Tesla Model 3-ak esetében is, amikről Elon Musk korábban azt mondta, hogy kizárt dolog annak lehetősége, hogy ezek Európában kössenek ki.

Az egész történet szeptember 11-én indult, amikor a Bloomberg értesülése értelmében a kínai Model 3-ak elindulnak Kína felé, ám Elon Musk Twitter posztjában tagadta ezt, elmondása szerint az elérhető árú Model 3 és Y kivitelek, melyek Sanghajban készülnek, jelenleg csak Kínának elérhető. Minden másra ott van Fremont.

Aztán október 17-én jött a hír, hogy a sanghaji Gigafactory termelése szó szerint berobbant, pár nap múlva pedig kiderült az is, hogy miért: Megjelentek számla formájában az első MIC fecskék Európában!

Most pedig ott tart a történet, hogy az első 7000 darabos flotta már a tengeren van, úton Európa felé. A helyi The Paper cikke szerint az alábbi a helyzet (kínai-angol-magyar fordítás):

„Október 26-án a sanghaji Tesla Gigafactoryban egy rendezvény került megtartásra az Európába exportált kínai gyártmányú járművek számára. Körülbelül 7000 kínai gyártmányú Model 3 jármű indul holnap az európai piacra történő belépés céljából. Várhatóan a jövő hónap végén érkeznek a belga kikötőkbe, hogy utána tucatnyi országnak adják el, köztük Németországnak, Franciaországnak, Olaszországnak, Hollandiának, Portugáliának, Svájcnak és Svédországnak.”

A fent leírt ünnepségen a város polgármestere (Shanghai Executive Deputy Mayor) is jelen volt és elmondta, hogy a Tesla ezen üzeme jelen állás szerint heti 3500 és 4000 közötti darabszám előállítására képes. Zhu Xiaotong, a Tesla kínai vezetője is felszólalt az eseményen. Elmondta, hogy csupán 10 hónap telt el azóta, hogy az első Model 3 legurult a gyártósorról és ma már ott tartanak, hogy a világ pontjára tudnak innen szállítani, valamint minden itt készülő darab megfelel az európai szabványoknak, követelményeknek. Bár az első szállítmány 7000 darabosnak ismert, a további szállítási volumen nem. Ezzel a lépéssel a Tesla csatlakozott azokhoz a gyártókhoz (pl.: BMW, Polestar), akik Kínában gyártanak elektromos autót Európának.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!