Készül a Škoda Enyaq sportos változata

0

Vicces dolog látni, hogy az autógyártók mostanában nem igazán használják eredeti jelentésükben az egyes karosszéria-kiviteleket és keresztbe-kasul röpködnek a jelzők. Az egyik ilyen hányatott sors a kupénak jutott, ami a magyar Wikipédia szerint „… olyan zárt kocsiszekrényű személygépkocsi elnevezése, ami négy vagy öt ülőhellyel, de két ajtóval rendelkezik. Alapesetben kétajtós limuzinnak felel meg, amit inkább két személy számára alakítottak ki.”

Ha megnézzük a következő kémfotókat, akkor felvetődik bennünk jogosan a kérdés, hogy egy ötajtós SUV eleve hogyan lehet egyben kupé, de ebbe már ne is menjünk bele. A lényeg, hogy a nagy sikerű és tisztán elektromos Škoda Enyaq iV-ből készül egy sportosabb hátú kivitel, melynek első körvonalai már megtekinthetőek az alábbi sorozaton:

A típus pontos neve még szintén titok, de tippelni erősen tudunk. A Kínának szánt Kodiaq és Kamiq modellekből ott létezik egy szintén „kupés” kivitel, melyek típusjelzései mögött a GT utótag szerepel, így talán jogosan vélhető, hogy az Enyaq hasonló kivitele is ezt a két betűt nyeri meg magának.

De hogy házon belül maradjunk, vessünk egy pillantást az Audi Q4 e-tron Sportback kivitelére is, ami vélhetően szintén ezen az úton indult el:

Technikai szempontból nagy változás nem várható a lemezek alatt, vélhetően az Enyaq megoldásaival fogunk itt is találkozni. Az ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra.

Az alapmodell a ŠKODA ENYAQ iV 50 (55 kWh akkupakk kapacitás, 109 kW-os elektromos motor, akár 340 km hatótáv), ŠKODA ENYAQ iV 60 (62 kWh akkupakk kapacitás, 132 kW-os elektromos motor, akár 390 km hatótáv) és ŠKODA ENYAQ iV 80 (82 kWh akkupakk kapacitás, 150 kW-os elektromos motor, akár 510 km hatótáv).

DC villámtöltési képességek terén rendre 50, 100 és 125 kW teljesítménnyel találkozhatunk majd. Az Enyaq iV is a Volkswagen által kifejlesztett MEB padlólemezen alapszik majd, így vélhetően nem lesz ez másként a GT (?) esetében sem.

Škoda Enyaq iV SUV

A pletykák szerint az újdonság akár már idén novemberben bemutatkozhat, míg az értékesítések 2021-ben kezdődhetnek meg.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!