Daimler részvényes – „A Mercedes EQC túl késői, túl drága és túl unalmas”

0

Úgy tűnik problémák akadtak a Daimler háza táján, írja a Bloomberg. Inge Speich, a Daimler legutóbbi részvényeseknek tartott gyűlésén kemény szavakkal illette a Mercedes EQC-t. Speich egyébként a Deka vállalat vezetője melynek körülbelül 0,5 százalék részesedése van a Daimler csoportban.

Így fogalmazott:

„Visszatekintünk a Daimler elvesztett évére.”

Az EQC-ről pedig így vélekedik:

„Túl későn, túl drága és túl unalmas.”

„Annak ellenére, hogy az EQC önmagában véve egy egészen jó luxusautó, nem ad semmiféle különösebb pluszt. Technikai szempontból pedig sok esetben el is marad a vetélytársaitól, például a töltési sebesség tekintetében. Az EQC tulajdonképpen csak a GLC elektromos változata, miközben a vetélytársak már az alapoktól kezdve elektromosnak szánják a járműveiket.”

Ola Kallenius a Daimler vezérigazgatója sem túlságosan elégedett, bár ő nem az EQC-t hibáztatja. Ő arról beszélt, hogy a vállalat nem volt felkészülve egy ilyen világ méretű recesszióra, mint amit most a koronavírus-járvány okozott.

„A korábbi hatékonysági célkitűzéseink a közelgő átalakulásra vonatkoztak, nem egy globális recesszióra. A Daimler képes jobban teljesíteni és eltökélt szándékunk ezt bebizonyítani.”

Arra is figyelmeztet, hogy a globális autóipar alapjaiban fog átalakulni. Mivel, míg a koronavírus-járvány az olyan hagyományos autógyártókat mint a Volkswagen, a BMW és a Mercedes erősen sújtotta addig a Tesla a világ legértékesebb autógyártójává vált ebben a hónapban. Kallenius szerint tehát a Daimler legfontosabb feladata, hogy legyőzze a koronavírus okozta nehézségeket és az elektromobilitás felé vegye az irányt. 

Kallenius arról is beszélt, hogy annak ellenére, hogy a Daimler nem kevesebb mint 5 teljesen elektromos és 20 plug-in hibrid modellt fog piacra dobni, nehezen fogják tudni betartani a 2020-ra és a 2021-re vonatkozó szigorú európai emissziós normákat. 

A következő elektromos Mercedes az EQA ami egy crossover, és az EQS, a csillagos márka zászlóshajója. 

A vállalat egyébként jelentős költségcsökkentésbe fogott, tavaly novemberben bejelentették, hogy világszerte több mint 10,000 munkahelyet fognak megszüntetni, ami a vállalat számára 1,522 milliárd dolláros megtakarítást eredményez 2022-re.