Az elmúlt években az elektromos buszok egyre népszerűbbé váltak a tömegközlekedési társaságoknál, amelyek flottájukat szeretnék kibővíteni elektromos opciókkal.
Az olyan elektromos buszgyártók, mint a BYD és a Protera, tömegközlekedés szempontjából elsősorban a nagyobb járművekre összpontosítanak, de lehetőség van arra, hogy a kisebb tranzitjárművek is elektromosak legyenek.
A Hyundai megragadja ezt a lehetőséget az új „County Electric” elektromos minibusszal:
“A majdnem 8 méter hosszú County Electric nagy hatékonyságú és nagy teljesítményű 128 kWh-os lítium-ion-polimer akkumulátorral van felszerelve, amely teljes töltés mellett 250 km hatótávolságot biztosít. A Hyundai Motor a buszt 15 és 33 üléses konfigurációkban kínálja.”
Az autógyártó ezen a héten két képet közölt a járműről:
Yoon Lee, a Hyundai alelnöke a következőket mondta:
“A County Electric egy káros anyag kibocsátástól mentes busz, amely számos biztonsági és kényelmi funkciókat kínál a járművezetők és az utasok számára. Az elektromos járművek iránti kereslet növekedésével a haszongépjármű-piacon a Hyundai felgyorsítja olyan járművek bevezetését, mint például a County Electric.”
A járművet először Koreában helyezik üzembe, ahol néhány rövidebb útvonalat fog átvenni az elektromos busz.
A County Electric segítségével a Hyundai a biztonságra összpontosított:
“A Hyundai Motor a legújabb biztonsági technológiákkal szerelte fel a buszt az utasok fel- és leszállásakor a balesetek elkerülése érdekében. A középső ajtó közelében elhelyezkedő különféle szenzorok, beleértve az ultrahangos érzékelőt, megakadályozzák az ajtó bezárását az utas fel- és leszállásakor. Az érzékelők riasztanak is, ha valaki beragad az ajtóba, és automatikusan kinyitja azt, a sérülések elkerülése végett. A County Electric egy virtuális motor hangszóróval és egy hátsó parkolási segédrendszerrel is rendelkezik, amely figyelmezteti a gyalogosokat és megelőzi a baleseteket.”