Milliókat fektet a CATL egy új akkumulátor kutató központba

0

Elkezdték az építési munkálatokat a CATL székházának területén Ningde városban, egy nyugat kínai provinciában, ahol a cég egy innovációs laboratóriumot fog kialakítani, a neve 21C Lab lesz. Az itt végzett kutatási munkálatok fókusza egy új generációs akkumulátor lesz.

A CATL bejelentette, hogy mintegy 3,3 milliárd jüan (kb. 410 millió euró) kerül befektetésre a 21C laboratóriumba, amely a fém lítium, tiszta félvezető és nátrium-ion akkumulátorok továbbfejlesztését, valamint technológiájának kereskedelmi hasznosítását célozza meg. Ez magában foglal egy megbízható lítium-ion akkumulátor modellt. A vállalat azt várja, hogy a laboratórium 2021 végéig működőképes legyen.

„Mint egy csúcstechnológiai vállalkozás, a CATL fejlődését az állandó innováció hajtja előre. A 21C Lab megtestesíti a vállalat innovációs filozófiáját.” – mondta Robin Zeng, a CATL alapítója és elnöke.

Ösztönző szavak hangzottak el a 2019-es kémiai Nobel-díjas professzortól, Dr. John B. Goodenough-tól:

“Az új kutatási központ segítségével, a CATL további találmányokat fedezhet fel az akkumulátor-technológiában, amely lehetővé teheti a világ számára, hogy csökkentsük a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségünket”

Úgy tűnik, hogy a kereskedelmileg alkalmazható új akkumulátor-megoldások kutatása során a kínai akkumulátorgyártó óriás azt reméli, hogy képes lesz nemzetközi tehetségeket vonzani a kutatóközpontba. A CATL sajtóközleményében elmondta, hogy a központ várhatóan „szakértők és tehetségek ezreit vonzza öt éven belül”.

Nemrégiben, az Ázsia által uralt akkumulátorok piacán a versenyelőny megszerzésére irányuló összehangolt európai erőfeszítések révén, az EU által finanszírozott COBRA projekt megcélozta a következő generációs kobaltmentes akkumulátorok kifejlesztését. A projekt arra is törekszik, hogy kiküszöbölje más kritikus anyagok alkalmazásának szükségességét, és természetesen arra összpontosít, hogy az eredményeket közvetlenül a projektben részt vevő ipari partnereken keresztül értékesítsék.

Európa szeretné csökkenteni az akkumulátor-óriásoktól való függését, mint például a CATL-tól. Ennek érdekében egy új, az ASTRABAT nevű EU-projektet hoztak létre a szilárdtest akkumulátorcellák fejlesztésének érdekében. A projekt célja ilyen cellák létrehozása elektromos járművekhez és más alkalmazásokhoz Európában.

Visszatérve Kínába, az innovációs központ nem az egyetlen építkezési projekt a CATL-nél, Ningde-ban. 10 milliárd jüanért (ami körülbelül 1,3 milliárd eurónak felel meg) egy akkumulátorcella gyárat terveznek építeni, ami két év múlva készül el.

A verseny az új technológia kifejlesztéséért mindenképpen érdekfeszítő, és mi csak nyerhetünk rajta. Vajon ki lesz a végső befutó?

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.