Olcsó elektromos Kia kisautó jöhet?

0

A Kia közelről megvizsgálja a tisztán elektromos miniatűr autó gyártásának a lehetőségét, a Citroën Ami stílusában. Ha pontos időpontot még nem is adott meg a dél-koreai cég, a szándékuk egészen biztosnak vehető.

Az AutoExpress-ben közölt interjúban Emilio Herrera, a Kia Motors Europe operatív igazgatója erősítette meg a cég szándékait. A mini elektromos autót városi területre szánják egy kölcsönzési modellel. „Az ötlet egy dedikált platform kialakítása, amit a Hyundai-jel megoszthatnánk.” – mondta Herrera. A Kia menedzsere nem nevezte meg a kis elektromos autó esetleges piaci bevezetésének ütemtervét, de az AutoExpress 2022-re számít a modell érkezésére.

A Kia új megfontolását nyilvánvalóan befolyásolta a COVID-19 járvány. „Az emberek ma biztonságban akarják érezni magukat” – mondta Herrera. „Ezt egyértelműen láthattuk egy, a koronavírus után Kínában végzett felmérésből, amely azt mutatta, hogy az emberek a tömegközlekedésről a saját gépjárműveikre váltanak.” Kínában az emberek 65 százaléka inkább saját személygépkocsiját használja, szemben a válság előtti 34 százalékkal. „Azt hiszem, ha az emberek választhatnának Londonban, akkor ott is a saját autójukat választanák” – folytatja Herrera. „Már tanulmányozzuk azt a lehetőséget, amely szerint városi használatra kis méretű járműveket készítsünk, ebben nagy potenciált látunk.”

Az elektromos miniautó az Európában kevéssé elterjedt, de többé-kevésbé mindenütt ismert mopedautóhoz fog hasonlítani. Herrera azt is megerősítette, hogy a Citroën Ami-t alaposan megvizsgálták. „Úgy gondoljuk, hogy ez egy remek alternatívája a tömegközlekedésnek, abban az esetben, ha hasonló áron tudjuk biztosítani.” – mondta a Kia Motors Europe igazgatóhelyettese. „Ez azt jelenti, hogy egy előfizetési modell segítségével kölcsönözni lehet egy hétre, vagy egy hónapra, a lényeg, hogy a tömegközlekedés mintájára flexibilis legyen a rendszer.”

A Citroën február végén mutatta be az Ami-t. A kétüléses jármű franciaországi áron 6000 euró környékén van, vagy havi lízingdíj mellett 19,99 euró. Más európai piacok árazási modelljeit még nem hozták nyilvánosságra.

Azok a helytakarékos, elektromos járművek, amelyek a hálózat megadóztatása nélkül képesek bekapcsolódni a forgalomba, megoldhatnák a levegőszennyezés, valamint a forgalmi torlódások okozta problémákat.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.