Az új Opel Vivaro-e a német márka első tisztán elektromos áruszállítója. Épp idejében jelenik meg ez a könnyű haszonjármű, hiszen mind több település szeretné emissziómentesen megoldani az áruszállítást azon a bizonyos „utolsó kilométeren” – azaz a városközpontokban. A Vivaro-e háromféle hosszúságban és többféle karosszéria-változatban készül, így munkaeszközként a legmagasabb igényeket is kielégíti – a hagyományos hajtású furgonokhoz képest is kompromisszumok nélkül. Rendelése nyár elejétől indul, ősszel pedig meg is érkezik az első vevőkhöz.
„Az új Opel Vivaro-e az első tisztán elektromos haszonjármű a közepes furgonok D-szegmensében, WLTP szerinti 330 kilométert elérő hatótávval. Magasra helyezi a mércét a könnyű kezelhetőségben, a megbízhatóságban és a professzionális felszereltségben“, mondta az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller.
Az új elektromos furgon éppolyan variálható és flexibilis, mint bármelyik egyéb Vivaro is. Maximális teherbírása alig marad el az összehasonlítható hagyományos könnyű haszonjárművekétől: a Vivaro-e 1275 kilogrammot képes elvinni, majdnem annyit, mint a Cargo S kétliteres dízelmotoros testvére (1405 kg). Ezenkívül a Vivaro-e a szegmens egyetlen elektromos áruszállítója, amely opcionálisan rendelhető gyári vonóhorgával utánfutót is vontathat – egy tonna súlyig. A vevő kétféle méretű lítiumion-akkumulátor közül választhat, igényei szerint: a 75 kWh kapacitású akár 330 kilométerre elegendő, az 50 kWh-s pedig 230-ra, a WLTP szerint.
Az akkumulátorok 18, illetve 27 modulból állnak. A rendszer vízhűtéses, a vezetőfülke vízköre temperálja – a hosszú élettartam és a nagy hatótáv érdekében. A Vivaro esetében már a tervezéskor gondoltak az elektromos változatra is, így az akkukat úgy lehetett beépíteni a raktér alá, hogy ne korlátozzák a raktérfogatot. Az új Vivaro-e különösen hatékony, mert lassításkor motorfékezéssel nyer vissza energiát.
100 kW (136 LE) teljesítményével és már álló helyzettől kifejtett 260 newtonméteres nyomatékával a Vivaro-e jobban motorizált a szegmens legtöbb elektromos furgonjánál. Csúcssebességének korlátozása 130 km/órára óvja a hatótávot, ugyanakkor megfelel az autópályák tempójának is. A raktér alatt elhelyezett akkumulátor lejjebb viszi a súlypontot, ezáltal javítja a menettulajdonságokat, ami különösen akkor ér aranyat, ha teljesen megterhelték a gépkocsit.
Az új Vivaro-e iparosok és kereskedők mellett művészek és futárok ideális partnere, megfelel kis és nagy flottákba is. Kezelése rendkívül egyszerű, akkumulátora feltölthető hagyományos konnektorról, fali töltőről (wallbox) vagy töltőoszlopról is. Mindegyik Vivaro-e az alapfelszereltség részeként képes 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő-oszlop használatára, mely az 50 kWh-s akkut 30 perc alatt képes 80 százalékig feltölteni, de a nagyobb, 75 kWh-s akkuhoz is csak 45 percre van szükség. Váltóáramú töltőoszlopokról az alapfelszereléshez tartozó 7,4 kW-os, egyfázisú fedélzeti töltőegységgel, vagy az opcionális 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltőegységgel vehetünk fel energiát. Mindegyik töltési folyamat hatékony és kíméletes, így az Opel nyolcéves, illetve 160 ezer kilométeres garanciát ad az akkumulátorokra.
Az Opel ráadásul teljes mértékben digitalizálta a Vivaro-e használatát: a május folyamán érkező OpelConnect és a myOpel alkalmazás egész sor okosautó-szolgáltatást kínál, mindezt akár okostelefonról.
Az Opel Vivaro-e tökéletesen megfelel a legtöbb ügyféligénynek. Kapható klasszikus furgon, duplafülkés változat, utasszállításhoz kombi, speciális igényekhez pedig felépítmények sokaságával ellátható padlóváz. 2,8 és 3,1 tonna közötti saját tömeggel a Vivaro-e hasznos teherbírása eléri az 1275 kilogrammot – az akkumulátorok ellenére. A 4,60 méteres hosszúságával különösen kompakt Vivaro-e S kitölti a hézagot a magas tetejű kis haszonjárművek, például az Opel Combo és a furgonok között. Mindössze 11,30 méteres fordulókörével a kis S kivitel nagyon ügyesen mozog a belvárosokban. Akárcsak a legtöbb egyéb változat, ez is csak 1,90 méter magas, így könnyen behajthat mélygarázsokba is.
Az utasoldali ügyes FlexCargo átrakónyílás jóvoltából az S kivitel raktérfogata egy mozdulattal növelhető 4,6 köbméterről 5,1-re. Így akár 3,32 méter hosszú tárgyak is bepakolhatók.
A további hosszváltozatok M (közepes) és L (hosszú), hosszúságuk 4,95 és 5,30 méter. A két hosszabb kivitel raktere 5,8, illetve 6,6 köbméter. Ide már befér létra vagy faanyag 3,67 vagy 4,02 méter hosszúságig. A fülke rakodóhelyeiben mindennek van hely. Az elektromos rögzítőfék kényelmesen, egy ujjal húzható be, vagy engedhető ki.
A szélesre táruló hátsó- és oldalajtók éppúgy megkönnyítik a rakodást, mint a be- és kiszállást. Nagyon praktikus a szenzorvezérlésű elektromos tolóajtó: elég egy lábmozdulat a Vivaro-e mellett, hogy automatikusan kinyíljon vagy becsukódjon.
Hagyományos hajtású testvéreihez hasonlóan az új Vivaro-e is vezetéstámogató rendszerek valódi arzenálját kínálja, professzionális biztonsággal. A szemmagasságú kijelző mellett elérhető aktív sávtartó, kibővített jelzőtábla-felismerés, fáradtságjelző, részben adaptív sebességtartó, ráfutásos ütközés figyelmeztetés és automatikus vészfékezés. Parkoláskor elöl és hátul is szenzorok segítik a vezetőt, melyek még a holtteret is felügyelik. A 180 fokos tolatókamera képe a vezetőfülke hétcolos érintőképernyőjén jelenik meg.
A Multimedia és a Multimedia Navi Pro infotainment velejárója a hétcolos színes monitor. Mindkét rendszer képes telefonkivetítésre Apple CarPlay és Android Auto útján, a Multimedia Navi Pro pedig háromdimenziós nézetben navigál egész Európában.
Új e-furgonjával a Vivaro sikertörténetét folytatja az Opel, amely 2001-ben, az első generációval kezdődött. A jármű része a márka elektromos offenzívájának, amelyben már jövőre követi a tisztán akkumulátoros-elektromos Opel Combo-e. A „villámosok” 2024-ig villamosítják valamennyi személyautó- és könnyű haszonjármű sorozatukat.