Ennyibe kerül Magyarországon a tisztán elektromos Peugeot e2008

0

2019 nyarát írtuk, mikor a Peugeot bemutatta a 2008 tisztán elektromos változatát. De egy kicsit repüljünk vissza az időbe, hisz a Peugeot 2018 szeptemberében ígért egy nagyot: „2019-től minden PSA modell elérhető lesz elektromos verzióban is!” Az akkori közlemény szerint az új autók dedikált padlólemezekre fognak épülni, ezek pedig a CMP és EMP2 platformok lesznek. Ezen padlólemezek egyik tulajdonsága, hogy minden ma elérhető hajtásláncot rá tudnak építeni egy gyártósoron belül is, legyen szó belsőégésűről, elektromosról, vagy éppen ezek keverékéről.

Majd rá pár napra bemutattak három plug-in hibrid modellt, később pedig azt nyilatkozták, hogy leállítják a dízelmotorok fejlesztését. Majd szépen eljött a 2019 és az ígéretükhöz híven bemutatták a tisztán elektromos 50 kWh-s aksival szerelt Peugeot 208-at ami WLTP szabvány szerint akár 340 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel. Továbbá az akkumulátorokkal sem lesz gond, hisz Európában két helyen is gyártani fogják a szükséges modulokat.

Majd elérkezett 2019 júniusa, mikor ismét lépett a Peugeot, hisz először 2013-ban bemutatott 2008-as szubkompakt crossoveréből megérkezett a második generáció. Elektromos hajtással is!

Az új elektromos modell külsőben szinte ugyan az mint a belsőégésű társai. Azonban az üzemanyagtartály és a motor helyett egy 50 kWh-s akkumulátort és egy 101 kW-os 136 lóerős, illetve 260 Nm nyomatékú elektromos motort találhatunk. A Peugeot szerint ezekkel a paraméterekkel közel 313 kilométert tehetünk meg egyetlen töltéssel WLTP szabvány szerint.

A napokban végre felkerültek a magyar árak a hazai konfigurátor oldalra:

Az alap szín a Fusion narancs ami ingyenes, ezen kívül még 6 szín közül választhatunk 150 ezertől egészen 200 ezer forintig.

A legolcsóbb Active modell alap szériafelszereltsége az alábbiakat tartalmazza:

  • 7kW -os fedélzeti töltő (1 fázisú)
  • Automata klímaberendezés pollenszűrővel
  • Standard csomagtérpadló
  • Safety Plus csomag : Kamera+radar alapú ütközésmegelőző rendszer (5-140km/h), kerékpáros felismeréssel, nappali és éjszakai fényviszonyok mellett (Active esetén + magas középkonzol + elektromos kézifék + kulcsnélküli indítás + Peugeot Connect navigáció)
  • Kulcsnélküli indítás
  • Ködlámpák nélkül
  • Hangszigetelt első szélvédő
  • Pirotechnikai övfeszítők överő-határolóval elöl és hátul (kivéve középső ülés), kioldásérzékelővel
  • EcoLED fényszórók LED-es nappali menetfénnyel és automatikus ablaktörlőkkel
  • Tolatóradar vizuális és hangjelzéssel
  • Magas középkonzol + elektromos kézifék + 2 hátsó USB töltő + üzemmód választó gomb
  • Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök + elektromos ablakemelők elöl
  • 7″os kapacitív érintőképernyő (Active esetén 1 USB A; Allure és GT Line esetén 4 USB (A/C) csatlakozóval) + Mirror Screen funkció (Apple CarPlay™ / Android Auto™ kompatibilis készülékekhez)
  • SOS + Assistance gomb
  • Peugeot i-Cockpit® vezetőhely: kombinált műszeregység 3,5″ színes TFT kijelzővel
  • 16″-os acél keréktárcsák Nolita dísztárcsával + defektjavító készlet

Míg a legdrágább GT modell szériafelszereltsége az alábbiakból áll:

  • 7kW -os fedélzeti töltő (1 fázisú)
  • Sötétített hátsó szélvédő és oldalüvegezés
  • Automata klímaberendezés pollenszűrővel
  • Kulcsnélküli nyitás és indítás
  • Moduláris csomagtérpadló (állítható magasságú)
  • Első szőnyegek
  • Drive Assist Plus csomag: Safety Plus csomag + Adaptív tempomat Stop&Go funkcióval (automata változatokhoz), sávpozíció tartó rendszer
  • Ködlámpák nélkül
  • Első és hátsó parkolóradar + tolatókamera
  • Full LED fényszórók távolsági fényszóró asszisztenssel, LED-es nappali menetfénnyel
  • Hangszigetelt első szélvédő
  • Pirotechnikai övfeszítők överő-határolóval elöl és hátul (kivéve középső ülés), kioldásérzékelővel
  • Aktív holttér figyelő és korrigáló rendszer
  • Fűthető első ülések
  • Elektromosan állítható és behajtható, fűthető külső tükrök kilépőfénnyel, keret nélküli elektrokróm belső tükörrel + elektromos ablakemelők elöl és hátul
  • Magas középkonzol + elektromos kézifék + 2 hátsó USB töltő + üzemmód választó gomb
  • Peugeot Connect navigáció: színes 3D navigáció hangfelismeréssel, teljes Európa térképpel, DAB rádióval és 10″-os érintőképernyővel, 4 USB A/C csatlakozóval
  • SOS + Assistance gomb
  • Peugeot i-Cockpit® 3D vezetőhely: 3D digitális műszeregység
  • 18″ BUNDT könnyűfém keréktárcsák + defektjavító készlet
  • Fekete tetősínek
  • Fekete tetőfényezés

Ezen kívül még számos extrát választhatunk az elektromos Peugeotba, mindegyik modellben extraként kérhető a 11kW-os AC fedélzeti töltő ami 200 ezer forint. A teljes árlistát ide kattintva lehet megnézni és letölteni.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!