Jöhet az olcsó Volkswagen ID.1, 298 kilométeres hatótávval

0

A tervek egyébként kísértetiesen hasonlítanak a már létező Volkswagen e-Up! elektromos városi kisautóra. A hírek szerint ez lehet a gyártó legolcsóbb e-autója. Nem teljesen világos, hogy egy teljesen új elektromos kisautóról van-e szó, vagy csak új nevet kap az e-Up!, ha azonban a valószínűbb második feltevés lesz a befutó, jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mi lesz a konszern többi márkájának ugyanilyen tervezésű modelljével. Jól tudjuk ugyanis, hogy a Skoda Citigo e IV, illetve a Seat Mii electric néven futó EV-k gyakorlatilag megegyeznek a VW e-Up!-pal.

Vajon a név- és specifikáció-változtatás csak a Volkswagen márkájú, vagy az összes többi, hozzá hasonló városi EV esetében megtörténik majd? A kérdést egyelőre nyitva kell hagynom, de minden bizonnyal hamarosan bővebb tájékoztatást kapunk a témában.

A tavalyi év végén a Volkswagen Csoport arra tett ígéretet, hogy 2029-re 75 elektromos és 60 hibrid modellel bővíti flottáját. Természetesen ezek a számok magukban foglalják az összes olyan márka új EV-jét, melyek a Volkswagen égisze alá tartoznak. A bejelentés egy időben történt az ID.3 bevezetésével, mely az első modell a VW ID. elektromos sorozatból, a második családtag nevét pedig az időközben törölt Genfi Autószalonon szerették volna nyilvánosságra hozni. Az eddig sok pletyka övezte crossover hivatalos neve ID.4 lesz.

Úgy tűnik tehát, hogy a VW rohamléptekben halad afelé, hogy teljesítse a beígért számokat, és bevezessen sok-sok új elektromos modellt. A Car Magazine U.K. információi szerint az ID.-flotta legkisebb, belépő szintje ID.1 néven kerül majd gyártósorba, teljesítményben és megjelenésben pedig hasonló lesz, mint a VW e-Up!, a könnyű városon belüli manőverezést szem előtt tartva valószínűleg ugyanakkora méretekkel. A városi e-autót szintén a sokoldalú MEB padlólemezre szerelik majd, akárcsak az ID.3 vagy ID.4. modelleket.

Az angol lap arról is beszámolt, hogy az ID.1 altípusai is folyamatban vannak, olyanok, mint például az ID.1 Crozz vagy e-Roomzz.

Nézzünk néhány infót a paraméterekről. A hatótávot illetően az ID.1 állítólag két akkumulátor-csomaggal rendelhető majd, lesz egy 24 kWh és 36 kWh kapacitású változat. A nagyobb akkuval szerelt verzió esetében csaknem 300 kilométert tudunk majd megtenni egyetlen töltéssel. Még nem lehet semmi hivatalosat tudni azzal kapcsolatban, hogy mikorra várható a modell, illetve hogy tényleg az e-Up? helyére érkezik-e az új konstrukció. Az aurópai piacra szánják a németek, de elképzelhető, hogy az USA-ban is megvásárolható lesz az ID. család új tagja.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”