Gonosz dolog a “hatótávpara” az e-autók esetében és ennek komolyságát valóban csak az tudja átérezni, aki már megélte a valós esélyét annak, hogy nem jut el a következő töltőig és az út szélén marad. Szerencsére a töltők számának emelkedésével és az e-autók egyre fejlettebb akkumulátorainak, a “hatótávpara” egyre inkább megszűnőben lévő jelenség lesz.
Ennek egyik legékesebb példája a BMW i3 németországi eladásai. A típus 2013-as bemutatásakor a REx-es (hatótávnövelés céljából belsőégésű motorral szerelt modell, vagyis Range Extender) és a tisztán elektromos kivitel eladásai közel azonosak voltak.

A hatótávnövelő (REx) az egyik legdrágább extra az i3 esetében. Egy 650 köbcentis benzinmotor és egy generátor párosáról van szó, aminek egyetlen célja, hogy energiával töltse fel az akkumulátort, amikor az már majdnem lemerült. Éppen ezért a benzintank mérete is korlátolt egy belsőégésű motorral szerelt autóéhoz képest.

Ez érthető is, hiszen az első i3-as modellek csupán 21,6 kWh-s akkupakkal voltak ellátva, mindkét kivitel esetében.
Majd 2016-ban jött egy kapacitásnövelés 33,2 kWh formájában, aminek hatására a tisztán elektromos kiadás eladásai duplázódtak, míg a REx-eseké stagnált. A harmadik akkupakknövelés pedig 2018 szeptemberében történt, így az i3 már 42,2 kWh-val gazdálkodhat. Az alábbi, Insideevs munkatársai által készített grafikon is egyértelműen mutatja, mikor lőttek ki a tisztán elektromos modellek eladásai:

Kép forrása: Insideevs

Az adatokat Matthias Schmidt analitikus is megerősíti:

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/