A Ford bemutatta a vadonatúj Kuga SUV stílusos és különleges modellválasztékát; az autó új, formás külső dizájnja, az eddiginél is tágasabb kabinja és prémium szolgáltatásai kellemes utazást ígérnek. A kifinomult Kuga Titanium, a sportos Kuga ST‑Line és a prémium Kuga Vignale a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálják, olyan fejlett hibrid hajtásláncokkal, amelyek a Ford SUV-családban mindeddig példátlan üzemanyag-takarékosságot garantálnak.

A Kuga a Ford legkelendőbb SUV-ja Európában és – a Fiesta és a Focus után – a régió harmadik legnagyobb darabszámban eladott Ford-modellje. Európában 2018-ban összesen 153.800 darab Kuga talált gazdára, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ford SUV-értékesítése több mint 19 százalékkal növekedett az előző évi eredményhez képest. Magyarországon tavaly 3100 új Kuga talált gazdára és 2019 első negyedévében 758 darabbal a Focus után a második legkedveltebb személyautó a Ford hazai személyautó kínálatában.

A Magyarországon 2020 tavaszán debütáló vadonatúj Kuga még több, jól használható kényelmi és vezetéssegítő megoldást kínál majd, utazás közben is folyamatos kapcsolatot kínálva a külvilággal. Az autóban olyan kifinomult technológiák fognak működni, mint a FordPass Connect beépített modem, a vezeték nélküli töltőtálca és a 8 colos érintőképernyőhöz csatlakozó SYNC3 infotainment rendszer. A prémium B&O hangrendszer minőségi audio-élményt kínál, az iparágban elsőként alkalmazott új 12,3 colos LCD műszeregység pedig nemcsak több információt közöl, hanem az adatok leolvasását is megkönnyíti.

“A vadonatúj Kuga a legjobb példa a Ford emberközpontú tervezési szemléletére: a SUV-vásárlókkal szoros együttműködésben fejlesztett autó különleges stílust, példátlan hajtáslánc-választékot, prémium szintű kényelmet és fejlett technológiákat kínál, kellemesebbé varázsolva az életet az autón belül és kívül egyaránt,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

A vadonatúj Kuga a Ford közepes méretű városi terepjáró modelljének harmadik generációját képviseli. 2008-as bemutatása óta a Ford több mint egymillió darabot adott el az autóból Európában.

A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális C2 padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell tömege 90 kg-mal alacsonyabb a most kifutó Kugáénál. Mindemellett az új építési mód jobb törésbiztonsági tulajdonságokat eredményez, és 10 százalékkal kedvezőbb torziós merevséget, ami javítja a menetdinamikát. A C2 padlólemeznek köszönhetően a Ford közepes méretű modelljeinek utastere is tágasabb lehet, a dizájnerek pedig látványosabb és dinamikus formatervet készíthetnek.A vadonatúj Kuga különleges új külső dizájnját formásabb idomok, letisztultabb vonalak és prémium arányok jellemzik. Az áramvonalas sziluettet hosszabb tengelytáv teszi lehetővé, így az autó kényelmesebben rugózik és stabilabban fut. Hosszabb lett a motorháztető is, alacsonyabbra szabták a tetővonalat, a hátsó szélvédőt pedig jobban megdöntötték. Így született meg az a forma, ami azt sugallja, hogy a Kuga minden eddiginél energikusabb, fürgébb és sokoldalúbb.

A gondosan megtervezett választék egymástól jól megkülönböztethető modelljei a Kuga Vignale, ST-Line és Titanium variánsok, amelyeknek egyedi karaktere hűen tükrözi tulajdonosaik egyéniségét.

A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez kínál majd elektromos hajtáslánc-opciót. A vadonatúj Kuga kínálatát már ennek jegyében alakította ki a vállalat, így az autóhoz egyaránt megrendelhető a plug-in hybrid, a mild hybrid és a full hybrid hajtáslánc-technológia.

Kuga Plug-In Hybrid: A vadonatúj modell bemutatásától kezdve megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével.

A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Ford első európai plug-in hybrid modellje 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és a Kuga Plug-In Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.*

Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át. A teljes feltöltés egy külső 230 voltos csatlakozóról várhatóan mintegy 4 órát vesz majd igénybe.

A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

A Magyarországon 2020 elejétől rendelhető új Kuga kínálatában megjelenő FordPass Connect beépített modem segítségével az autó olyan WiFi-hotspottá válik majd, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja és az utasok számára menet közben is elérhetővé teszi a szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül

“Nem hiszünk az önmagáért való technológiában,” tette hozzá Rowley. “Modern megoldásaink, például a FordPass Connect beépített modem vagy az új Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer – és persze új Ford Hybrid hajtásláncaink – kivétel nélkül annak figyelembe vételével készültek, ahogyan az emberek az autóikat használják. Ez a szemlélet a biztosíték arra, hogy a vadonatúj Kuga tökéletes társ lesz a mindennapokban.”

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/