​Meglepő hírrel állt elő a BMW az új, 2019-ben érkező i3 kapcsán.

Nem is húzzuk az időt tovább és elmondjuk már a cikk elején a legfontosabb információt: Nem lesz REx változat kapható az új, nagyobb akkumulátorral szerelt BMW i3-ból, ami 2019-ben érkezik a piacokra. Furcsa módon csak az Európában kapható i3-ak esnek majd ezen döntés alá, az USA-ban kapható lesz majd REx kiadás is az újdonságból!

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

De miért dönthetett így a BMW vezetése? A kérdésre talán egyszerűbb a válasz, mint hinnénk, ugyanis a WLTP fogyasztási mutató bevezetését adták meg oknak. Az új, már 42,4 kWh-s akkumulátorral szerelt i3 hatótávja hozza a 359 km (WLTP) hatótávot, ami úgy tűnik, hogy a BMW szerint elég kell legyen a vásárlóknak.

Alább olvashatóak az új, 2019-től kapható i3/i3s tulajdonságai:

  • 42.2 kWh akkumulátor
  • 8 modul, egyenként 12 cellával (120 Ah lithium-ion)
  • WLTP hatótáv : 285-310 km / 270-285 km
  • NEDC range : 359 km / 330-345 km
  • Teljesítmény: 125 kW / 135 kW
  • 0-100 km/h-ra gyorsulás: 7.3 mp / 6.9 mp
  • 80-120 km/h-ra gyorsulás: 5.1 mp / 4.3 mp
  • Fedélzeti töltő: 7.4 kW 1 fázisú, vagy 11 kW 3 fázisú
  • DC villámtöltés: 0-80% 42 perc, 50 kW teljesítménnyel

A hatótávnövelő (REx) az egyik legdrágább extra az i3 esetében. Egy 650 köbcentis benzinmotor és egy generátor párosáról van szó, aminek egyetlen célja, hogy energiával töltse fel az akkumulátort, amikor az már majdnem lemerült. Éppen ezért a benzintank mérete is korlátolt egy belsőégésű motorral szerelt autóéhoz képest.
Az eladási adatok egyébként azt mutatják a 33,2 kWh-s (94Ah) kivitel esetében, hogy többen viszik a tisztán elektromos modellt. A 22 kWh-s modell esetében még 50-50% volt az arány.

Ideje tehát elbúcsúznunk a hatótávnövelős i3-tól, ami biztosan meg fogja emelni az ezen opcióval szerelt járművek használt-piaci értékét. Az alábbi ábra a 2014 óta Németországban értékesített i3-ak eloszlását mutatja tisztán elektromos és REX-es kivitel tekintetében.

Pár szót had mondjuk a mérési ciklusokról:

NEDC: A rövidítése a New European Driving Cycle – Megújult Európai Vezetési Ciklus szavakból ered és 1997 óta használják. Különböző mérési ciklusokat csinálnak meg a tesztautóval, ebben van városi kör, amit négyszer ismételnek meg, ezt követi egy vidéki vezetési kör, 120km/h-ig gyorsítva bizonyos helyek az autót. Minden mozzanatnak, váltás időzítésnek szerepe van, ennek feltételei pontosan szabályozottak.
WLTP: eljött a valós számok ideje végre
Ez is egy mozaikszó, ami a Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure– Világszinten Harmonizált Könnyű Járművek Teszt Procedúrája. Az NEDC-ről gyakorlatilag minden mérési hatóság tudja, hogy nem ad valós számokat, ezért is jött el az ideje a lecserélésének. 2017-ben vezette be Japán, India és Európa (EU) az új metódust. Itt már nagy hangsúlyt kaptak az elektromos autók, de a hagyományos motorokkal szerelt autók is sokkal pontosabb méréseken esnek át. Bár fejlettebb mérési eljárásokat alkalmaznak itt már, azért pontos és minden helyzetet lefedő mérési módszer egyelőre nem létezik.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a BMW és a Mini világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország BMW, Mini Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]