Autózás szempontjából napjainkban az SUV forma az, amivel nem lehet mellé lőni és ha még azt egy fejlett elektromos meghajtással is sikerül párosítani, akkor a siker szinte biztosan garantált. Becsülendő, hogy ennek ellenére az amerikai Lucid Motors egy szedánt tervezett meg első autójának. A felső-kategóriás márka erőfeszítései nem maradtak eredmények nélkül, de azért voltak és vannak bizonyos mértékű gondok.
Ami azonban biztos, hogy a Lucid jól megvan és a fejlesztések is folyamatosan haladnak előre, aminek most egy újabb kézzelfogható eredménye látható. Ugyanis bemutatkozott a márka első SUV (és egyben ezzel a második) modellje, ami a Gravity SUV nevet kapta.
A bemutatkozásra az AutoMobility LA rendezvényen került sor, ami a Lucid egyik kedvelt eseménye. A mai leleplezésre évek óta készül a Lucid és ezzel a következő fejezettel az amerikai fogyasztók nagyobb közönségét kívánja megszólítani. A most bemutatott Gravity SUV egyébként nem mostanában fogant meg a döntéshozók fejében, hiszen az Air 2021-es premierjének végén már felbukkant a típus.
Mivel úgyis mindenkit ezek érdekelnek, nézzük meg a főbb paramétereket. Azonban ezeket fenntartással kell kezelni a jövő évi sorozatgyártás indulásáig és a Lucid szerint is a fullos kivitelek sajátjai:
- Platform architektúra: 900V
- Akkumulátor kapacitása: 113 kWh
- Hatótáv: akár 708 km (440 mérföld – Lucid Motors becslése)
- Max. DC töltési teljesítmény: 350 kW (320 km 15 perc alatt, kompatibilis töltőn)
- Teljesítmény 800 LE
- 0-100 km/h gyorsulás: 3,5 másodperc alatt
- Vontatási kapacitás: 2721 kg (6000 lbs)
- Légellenállási együttható: <0,24
A gyári kerékméret 20 és 22 col között változhat, illetve az utastér is igazán kellemes hangulatú lesz, már csak az alábbi fotót látva is ezt érezni. A „Clearview Cockpit” -ként emlegetett, 34 hüvelykes ívelt OLED-kijelző mostantól egybefüggően terpeszkedik a sofőr előtt:
Kellemes finomság, hogy az első csomagtartó (Frunk) kialakítása révén akár kanapé funkcióként is szolgálhat, ha éppen úgy hozza a sors.
Árak tekintetében egyelőre csak a legolcsóbb (Pure) verzióról lehet tudni, ami 74 900 dollártól indul kedvezmények nélkül. Azonban ne legyenek kétségeink, az Air-hez hasonlóan a Gravity értékesítései is a drágább kivitelekel fognak elindulni, jóval magasabb alapárakon: Touring – 87 500 és Grand Touring – 115 600 dollár. A gyártás a dolgok jelen állása szerint 2024 végén indulhat meg az arizonai gyárukban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!