Egy új tanulmány szerint egy bizarrnak tűnő, mégis tragikus fordulat szerint az elektromos járművek tulajdonosai egy ingatag csapat.
Habár egyre nagyobb törekvések történnek a belsőégésű motorok megszüntetésére, azért a benzin és a gázolaj bő 100 éves múltját nem lesz könnyű kiszorítani a köztudatból.
Az elektromos meghajtású autók még csak bő 10 éve vannak velünk, ennek ellenére hatalmas ugrás tapasztalható a három leginkább számon tartott visszatartó tényező kapcsán. Ezek a hatótávval kapcsolatos szorongások, az ár egy belsőégésű autóhoz képest és a töltőinfrastruktúra megléte.
Akik követik az oldalunkat és a cikkeinket, azok nagy eséllyel kapásból fel tudnának sorolni egy rakás ellenérvet ezek ellen, ám érdekes módon egy friss felmérés szerint pontosan ezen három szempont miatt a megkérdezett elektromos autósok közel fele lenne nyugodt, ha egy belsőégésű motoros autója is lenne, vagy legalább egy plug-in hibrid.
A felmérést a S&P Global Mobility készítette és a Tesla tulajok legendás kitartását leszámítva szinte bármilyen márka elektromos kínálatából beszerzett autó tulajdonosai között találni olyanokat, akik akár teljesen visszaváltanának belsőégésűre, vagy valamilyen hibrid megoldással lennének a legjobban kibékülve.
A tanulmány az idei évtől júliusig terjedő időszakot vizsgálta számos jelentős márka esetében, ahol a Nissan tulajok 63,2 százalékos hűsége az elektromos járművekhez a legnagyobb, ezt a tábort követi a Chevrolet 60,6 százalékkal. Az egyes modellek adatait tekintve a Ford Mustang Mach-E tulajdonosok 37,3 százaléka vásárolt másik elektromos autót, míg 45,8 százalékuk vett egy belsőégésű járművet is. Ezzel szemben a Nissan Leaf tulajdonosok közül, akik újabb elektromos autót vásároltak, a következő vásárlásuk a Tesla Model Y volt. Ők a Leaf tulajok 14,3 százaléka, míg 12,4 százalékuk újabb Leafet vett.
Luxusmárkák kapcsán azt lehet elmondani, hogy a Mercedes-Benz elektromos autós vásárlóinak 56,6 százaléka ragaszkodik az elektromos autóikhoz, ami óriási ugrás a 2020 második negyedévi 24,3 százalékhoz képest. De nőtt a százalékos hűség az Audi (25,5 – 50,1 %), a Porsche (23,3 – 36,8 %) és a Jaguar (25% – 56,5%) márkák esetében is. Végül nem meglepő módon a Tesla esetében is elmondható, hogy 51,8%-ról nőtt 76,7%-ra a márkahűség.