Áttörés a Toyotánál, 2027-ben jöhetnek az ezer kilométer hatótávú e-autók

0

Úgy tűnik, hogy a vezetőváltással a Toyota végre kezdi összeszedni magát a tisztán elektromos meghajtású autók terén. Természetesen a hibrid meghajtás meghonosítójaként igen sokat tett a környezetvédelemért, de napjainkban a belsőégésű motornak egyre kisebb szerep jut és a közeljövőben a BEV hajtáslánc lesz a mérvadó.

A Toyota egy új gyárának átadása során beszélt a BEV-alapú modelljei jövőjéről is és ígéretei szerint új generációs elektromos járművei hosszabb hatótávot és gyorsabb töltést tesznek lehetővé, alacsonyabb áron.

A japán autógyártó most azt állítja, hogy a 2026-ban megjelenő új elektromos járművek csaknem 800 kilométer hatótávolságúak lesznek, míg a jelenlegi bZ4X is 500 km-t fog tudni produkálni egyetlen töltéssel a WLTP mérési metódus szerint. Ez utóbbi esetében egy jelentős akkupakk frissítést kell eszközöljön, ugyanis több autós médium szerint (FDM, elbil24) is az ígért hatótávnak csak a felét tudta hozni az autó.

Az új generációsnak tartott e-modellek gyártása 2026-ban kezdődik, melyek számos új innovációt hoznak el, beleértve a fejlett akkumulátorterveket, az aerodinamikai fejlesztéseket és a gyártási fejlesztéseket. Ezek a bZ4X-hez képest 20 százalékkal olcsóbbak lesznek és 20 perc vagy még kevesebb idő kell azok feltöltéséhez. A 2026-ban vagy 2027-ben megjelenő új akkumulátor a megfizethetőségre összpontosít.

A 2027 és 2028 közötti időszakban az akkumulátorok már a bipoláris szerkezetet ötvözi Li-ion kémiával és magas nikkeltartalmú katóddal. Ez várhatóan további 10%-os költségcsökkentést kínál a fenti dián próbálható Performance akkumulátorhoz képest. A végső megoldás a Toyotánál is a szilárdtest akkumulátor lesz. A cél az, hogy 2027-2028-ra készen álljanak a kereskedelmi használatra, nagyjából 1000 km-es hatótávolsággal és ultragyors töltéssel kevesebb mint 10 perc alatt. Ha pedig a nagyon távlati terveket nézzük, 1200 km egyetlen töltéssel a nagy cél.

Az akkufejlesztés mellett a Toyota a légellenállás letörésén is dolgozik, méghozzá a Mitsubishi Heavy Industries Space Divisionjával. Közösen dolgoznak az aerodinamika javítása érdekében. Emiatt a Toyota laposabb akkumulátortechnológiát fejleszt a jármű teljes magasságának csökkentése érdekében.

Ennek egyik eszköze lesz a laposabb akkupakk. A bZ4X akkumulátorcsomagja körülbelül 150 mm magas. A Toyota ezt körülbelül 120 mm vagy akár 100 mm-re kívánja csökkenteni

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!