Nagy nap volt a Mercedes-Benz és a CLA típus rajongóinak a vasárnap, ugyanis a márka bemutatta az IAA Mobility rendezvényen azt, hogy miként képzelik el a CLA jövőjét. Az alábbi fotók, valamint információk alapján igen ütős csomagot fog a csillagos márka összerakni.
Hónapok óta, apró információk csepegtetésével vezette fel a Mercedes-Benz azt, hogy egy tisztán elektromos CLA-val készül a jövőre. Aki nem volt olyan szerencsés, hogy a bemutató helyszínén lehessen személyesen, annak a sajtóanyag marad, de az is igen bőséges vizuális élményt tartogat.
Az biztos, hogy az elektromos CLA-ba mindenből a felső polcos dolgok jutnak, így nem fog hiányt szenvedni semmiben az, aki egy ilyen autót megvásárol. A hajtáslánc 800 V-os rendszerfeszültségen dolgozik és a hatékony energiafelhasználásról a VISION EQXX tanulmányautóból érkező számos komponens gondoskodik.
Ez pedig igen jó hír, ugyanis az említett tanulmányautóval egy 1000 km-es utat nyomtak le egyetlen töltéssel tavaly. A tisztán elektromos CLA lesz az első Mercedes-Benz, ami a vállalat legújabb fejlesztésű MMA padlólemezére épül fel. Mindezek révén a gyártó nem kevesebb, mint 750 km hatótávot ígér (WLTP) egyetlen teljes akkutöltéssel. Ez nagyjából 12 kWh/100 km fogyasztást feltételez, ami nem lehetetlen egy mai, modern hajtáslánc és az áramvonalas forma segítségével.
Akkukémia szintjén két lehetőség közül választhat majd a leendő vásárló: a belépőszinteken LFP, míg azokon túl komolyabb, egyelőre nem ismert kémia érkezik. Ezek nagysága várhatóan 58 és 85 kWh lehet. Az akkupakk tekintetében is több újítás lesz, többek között az, hogy itt ragasztót fog használni a gyártó csavarok helyett, aminek révén a tömeg és a térfogat is csökken. A maximális DC teljesítmény 250 kW, amivel egy arra alkalmas töltőn 15 perc alatt 400 km hatótávra elegendő töltés vehető fel. Illetve érkezik a kétirányú energiaáramlás megléte is.
A gyártó szerint az elektromos CLA „egy új korszak érkezését vetíti előre”. Elmondták, hogy olyan dizájnelemeket épített be a tanulmányautóba, amelyek „önmagukban is ikonokká váltak már”, ám ezeket újra gondolták, szem előtt tartva az elektromos korszakot. A Mercedes tervezői az egész koncepcióban alkalmazták a márkára jellemző háromágú csillagot.
Az utastér is rendkívül kívánatos a képek alapján, már csak az egész autó szélességében végigfutó MBUX Superscreen miatt is. A képernyő bal és jobb oldalán digitálisan láthatók a turbinaszerű virtuális szellőzőnyílások, amelyek szintén a márka ikonikus formájának újra értelmezése. Eközben a fizikai szellőzőnyílások diszkréten a képernyő mögött helyezkednek el.
A rengeteg kényelmi és autós funkciót az új Mercedes-Benz operációs rendszer (MB.OS) köti össze az utasokkal, aminek munkáját a saját fejlesztésű chip-to-cloud architektúra segíti majd. Összeségében rengeteg újítás várja majd a tisztán elektromos CLA vásárlóit, így alig várjuk, hogy a sorozatgyártásra kész verzió is mielőbb megjelenjen, a végleges specifikációkkal és árakkal együtt.