Megdöbbentő profitnövekedést ért el a kínai BYD

0

A kínai BYD növekedését és a sikeres átállását az elektromos meghajtású autókra az egész világ bámulattal figyeli, hiszen nagyon rövid idő alatt eljutottak oda ahova a többi elektromos autógyártó csak képzeletben. Részesedésük az e-autók piacából ma már bőven 20 százalék feletti, hasonlót szintén csak a Tesla mondhat el magáról.

A kínai eladások tekintetében pedig a BYD az abszolút nyerő, nagyon nincs esély ellenük menni és itt még a Tesla is csak második lehet, ha az országban eladott tisztán elektromos autókat nézzük. Persze ezért az első helyért meg is kellett dolgoznia a kínai óriásnak, de az eredmény már az idei év elején is látszott, amikor a Volkswagen hegemóniáját megtörve a legjobban fogyó autómárkává nőtte ki magát a BYD.

Az idei év második negyedévében a BYD rekordszámú, 703 00 NEV- járművet szállított ki (BEV és PHEV), ami 98%-os növekedés a tavalyi évhez képest. Ez a növekedés pedig ahhoz járult hozzá végül, hogy az autógyártó bevétele 67%-kal 156 milliárd jüan (21,4 milliárd dollár) fölé emelkedjen. Ezzel együtt a nyereség is szépen nőtt, (szintén a második negyedévről beszélhetünk most még csak) 933 millió dollárra. Ez volt a BYD eddigi második legjobb negyedéve, az abszolút legjobb időszak a 2022-es negyedik negyedév volt, akkor 1 milliárd dollár nyereséget zsebelhetett be a márka.

Az év első felében a nettó bevétel 204,7 százalékkal nőtt, mivel a BYD tovább növelte vezető pozícióját az elektromos járművek piacán. A cég júliusban új havi eladási rekordot ért el, amihez olyan modellek járultak hozzá, mint a Dynasty és az Ocean.

A BYD fenti eredményei azért is bámulatosak, mert Kínában egy ideje már erős árháború zajlik, amit gyakorlatilag a Tesla durrantott be még az év elején, amikor mellbevágó árcsökkentésekbe kezdett. Erre persze a BYD-nek is lépnie kellett.

A Reuters számításai szerint a BYD nyolc legkelendőbb új modelljének, 4-25%-kos leárazásával a második negyedéves marzs továbbra is 18,7% volt. Ezek után meglehetősen furcsa lesz olyan kijelentéseket olvasni, hogy az e-autókat nem lehet nyereséggel gyártani és eladni…

Érdemes tudni, hogy a BYD elektromos autói Kínában a 200 000 jüan (nagyjából 30 000 USD) környéki árszinten jelennek meg, de azért a felsőbb szinteken is jelen van a BYD (a Yangwang és a Fang Cheng Bao márkákkal), itt már 1 millió jüan (150 000 dollár) környékén nézelődhetünk új autó után.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!