Tisztán elektromos pickupot dobhat piacra a Hyundai

0

Néhány napja annak, hogy a Hyundai Csoport vezetői előadták azon tervüket, hogy 2030-ra évi 2 millió eladott elektromos autóra növeljék az értékesítési számokat, mindezt 10% feletti jövedelmezőséggel meghintve. Továbbá a dél-koreai autógyártó csoport bejelentette, hogy a következő évtizedben 109,4 billió KRW-t (85 milliárd dollárt) fektet be, ebből 35,9 billió KRW-t (27,8 milliárd dollárt) jut elektromos járművekre.

A fenti cikkben is említett prezentációban a felszólalók többször is említették, hogy terveik elérése érdekében az egyik oszlopos szerep a hamarosan érkező új padlólemeznek jut, ez az IMA és annak eS variánsa. Az IMA padlólemezen belül több verzió gyártása is elindul, attól függően, hogy az adott márka milyen és mekkora autót akar megépíteni rá.

Ezek a variánsok lesznek az eM és eS. Az eM lesz az alapja a személyautóknak leginkább, amit a 3-as vagy magasabb szintű autonóm vezetési technológiára és az OTA szoftverfrissítési funkciók támogatására is felkészítik. Az eS-t inkább furgonok, áruszállítók és közel hasonlóméretű járművek alapjának szánja a Hyundai Csoport. Az eM bemutatkozása várhatóan egy újragondolt EV6 GT képében történik meg.

A Hyundai jelenlegi E-GMP platformját felváltó IMA „jelentős előrelépés”, amely maximális rugalmasságot tesz lehetővé. Az IMA platform így akár nagyobb autóknak is biztos alapot adhatna, többek között egy pickupnak is, amit a Hyundai vezérigazgatója, Jaehoon Chang is beleszőtt a mondanivalójába:

„Az IMA padlólemez képességei szinte az összes járműosztályt felölelik, a kis és nagy terepjáróktól egészen pickup kategóriáig, a Genesis márka flagship modelljeivel együtt.”

Szóval ki tudja, ha szigorúan vesszük a vezér szavait, akkor elképzelhető, hogy a Hyundai is piacra dob egy elektromos pickupot, ami nem is lenne olyan ördögtől való, hiszen a Hyundai Csoport jelenleg is számos áruszállító megoldással van jelen. Alap pedig már most is lenne egy kiváló elektromos pickuphoz, hiszen létezik a Santa Cruz pickup, egyelőre csak belsőégésű motorral. Innen pedig már csak egy lépés, hogy a hajtásláncot, vagy akár a padlólemezt kicseréljék az autó alatt.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!