Manapság az elektromos autók egyre messzebb kerülnek attól, hogy csak városban használható közlekedési eszközöknek lássuk őket. A fejlődés folyamatos, legyen szó a karosszéria méretéről, vagy éppen a hajtáslánc és az akkumulátor tudásáról. Persze az eleve városi használatra kitalált autók kategóriája ettől még nem hal ki, csak éppen itt is az elektromos meghajtás lesz a mérvadó.
A városi szaladgálós autók már sok-sok éve velünk vannak, elég csak a SMART autóira gondolnunk és manapság is érkeznek a pályára olyan játékosok, mint a népszerű Microlino, vagy éppen a Citroën aprósága.
A spanyol Liux nevű startup is ebben a kategóriában látja a jövőt, ezért nemrég bejelentették első autójukat, amit ebben a kategóriában indítanak, ez lesz a Geko. Remélhetően megvalósulnak a Liux tervei az autóval kapcsolatban, mert az oldalukon nincs kép valódi autóról, csupán renderképek tájékoztatják egyelőre az érdeklődőket, ahogyan az autó elérhetőségéről és az árról sincs egyelőre bővebb információ.
A 2700 mm hosszúságú és 1500 mm-es szélességű Geko 290 mm-rel hosszabb és 110 mm-rel szélesebb, mint egy Citroën Ami, de még így is a legkisebb méretű közlekedési eszközök tartományába esik. A Liux Geko a tudása alapján az L7e kategóriába tartozik itt Európában, vagyis tudása limitált, a hátul lakó e-motorja csupán 15 kW (20 LE) teljesítményű. A szegmensre vonatkozó korlátozások szerint a Liux Geko mindössze 550 kg.
Egyik fő okossága a Liux Geko-nak a moduláris akkupakk, ami 13 kWh kapacitású, ám köszönhetően a kis tömegnek és az apró motor fogyasztásának, 150 km környéki hatótávot is ki lehet hozni egyetlen töltésből. Az akkupakk kivehető és akár otthon is feltölthető, ami még kényelmesebbé teszi a Liux Geko-val való együttélést.
A Liux csapatának amúgy nem ez az első autója, elsőként egy crossoverrel rukkoltak elő még 2022-ben, ez volt az Animal. Bemutatásakor 39 ezer eurós kezdőárról és 2024-es érkezésről beszéltek, ám mivel ennek a típusnak már nyoma sincs a Liux oldalán, vélhetően ezt a projektet jegelték egy időre.