A Citroën AMI 2020. áprilisi bevezetése óta mindenkit ámulatba ejt a mikromobilitás piacán, köszönhetően megfizethető árának, bármilyen egyszerű fogyasztási cikkhez hasonló online beszerzési lehetőségének.
Valamint a Franciaországban igen elterjedt Fnac és Darty forgalmazói hálózatokon keresztül történő széles körű forgalmazásának. A népszerű és közösségi szinten is inspiráló modell számos eseményen, például a Milánói Design Héten és a Brüsszelben megrendezett Nemzetközi Ifjúsági Játékokon is reflektorfénybe került. A már kilenc európai országban forgalmazott Citroën AMI június óta az Egyesült Királyságban és Törökországban is piacra került. A nagyon exkluzív My AMI Buggy változatot is beszámítva már több, mint 23 000 megrendelés határtalan sikerről tanúskodik: az AMI a magánemberek és a szellemi tevékenységet végző kisvállalkozások körében éppoly népszerű, mint a nagy ipari és szolgáltatói csoportok között.
Az AMI szó szerint megtestesíti a Citroën szellemiségét, amely szoros kapcsolatban áll ügyfelei mindennapjaival és mobilitásával. „Eltökélt szándékunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az elektromos autózást, és nagyon büszkék vagyunk a hatalmas sikerre, amit az AMI Európában és a kontinensen kívül is elért” – mondta Vincent Cobée, a Citroën ügyvezető igazgatója.
Franciaország a legjelentősebb piac több, mint 13 300 megrendeléssel, amelyek 83%-a magánszemélyektől, 17%-a pedig üzleti ügyfelektől származik. Az AMI május végén az elektromos mopedautók piacán az első, az összes hajtástípus között pedig – 26%-os piaci részesedéssel – a második helyet tudhatta magáénak. 2021 májusa és 2022 májusa között a mopedautók piaca 9,7%-kal bővült, leginkább az AMI érkezésének köszönhetően. A forgalomba helyezések száma egy év alatt 47%-kal emelkedett.
Első piaci megjelenése óta az AMI számos elismerésben részesült merészségéért és az általa képviselt értékekért. Május 18-án Marco Antonini, a Citroën olaszországi vezérigazgatója „CEOforLIFE” díjat kapott az „AMI-gëneráció – az elektromos mobilitás iskolája” elnevezésű programért, amely egy középiskoláknak szóló ismeretterjesztő kampány a mobilitásról és a környezeti fenntarthatóságról. Ez a projekt, amelyet az ökológiai átállásért, valamint az infrastruktúráért és a fenntartható mobilitásért felelős minisztérium is támogatott, összhangban áll az ENSZ 2030-ra szóló fenntartható fejlődési menetrendjének célkitűzéseivel.