Újabb kínai elektromos autómárka támadja le Európát

0

Akik kedvelik a kínai elektromos autókat, még talán azoknak sem feltétlenül lesz ismerős egy olyan autómárka neve, melynek már eddig is volt két típusa. Most pedig egy harmadik, tisztán elektromos modell bevezetésén keresztül kívánja meghódítani az európai vásárlókat és persze azok pénztárcáját. Ez a HiPhi.

Ha nem ismerős a név, nem kell feltétlenül rosszra gondolni, hiszen a márka hazájában, Kínában már két piacra dobott elektromos típussal is jelen van a HiPhi, ami a HH (Human Horizons) által életre hívott termékcsalád. Ráadásul ezek a modellek a csúcskategóriás elektromos autók táborát erősítik, szóval nem valami gagyi műanyagautókról van szó.

Az angol Autocar magazin szerint ezek a modellek Kínában Z és X néven futnak. Utóbbi volt a márka első bemutatott e-autója, ami 2 éve mutatkozott be először és fél év alatt az egyik legkeresettebb lett. Dacára a több, mint 60 000 angol fontnak megfelelő kezdőárának. A másik üdvöske a Z volt, ami viszonylag friss darab, hiszen tavaly év végén mutatkozott be és kinézetét tekintve a Porsche Taycan lehetett a HiPhi dizájnereinek a követendő példa.

A HiPhi mostantól pedig már Európát célozza meg. Erről a márka társalapítója Mark Stanton beszélt a Reutersnek nemrég. Elmondása szerint az autógyártó az áprilisi sanghaji autószalonon bejelenti be, hogy mely európai országok kerülnek elsőként a célkeresztbe, de nagy meglepetés nem várható e téren. Nagy valószínűséggel egyes nyugat-európai és skandináv országok lesznek benne az első körben.

„Nem akarunk elsietni semmit és a túl gyors növekedést hajszolni. Először belemártjuk a lábujjunkat a vízbe, aztán nekilátunk a munkának.”

Az európai nyitás részeként pedig egy sokkal elérhetőbb árú elektromos autóval készülnek az európai premierre, amit vélhetően Y típusjelöléssel látnak majd el. Technológia szempontjából az már létező két modell adja az alapot és köszönhetően a kínai hatóságoknak, már számos adat kiszivárgott a HiPhi Y-ról.

  • Crossover forma
  • 4938 mm hossz,1958 mm szélesség, 1658 mm magasság
  • 2950 mm tengelytáv
  • 1 (RWD9, illetve 2 (AWD) elektromos motor
    • 247 és 371 kW közötti teljesítmény
  • 76, vagy 115 kWh akkukapacitás
  • Akár 810 km (CLTC) hatótáv

A helyi média szerint a modell ára Kínában 58 200 dollártól (20 millió forint) indul.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!