Európába is megérkezik a kínai NIO ET5 kombija

0

A kínai közlekedési hatóságok egyik szervéhez az MIIT-hez kell többek között az új, Kínában is jóváhagyásra váró autótípusokat felvezetni a regisztrációs folyamatokra. Innen már rengeteg szivárgás történt az elmúlt időben és most a kínai elektromos autógyártó NIO terveire is fény derült. Mégpedig a NIO is készül egy elektromos kombival, elsősorban Európának.

Kontinensükön van a legnagyobb rajongótábora a kombi autóknak, míg más kontinenseken sajnos nem rúghatnak labdába a legnépszerűbb kivitel címéért. Az Egyesült Államokban például a pickup kategória az abszolút kedvenc. A kínai NIO egy ideje már ostromolja Európa autópiacát a saját modelljeivel és még hazánkban is jelen lesznek hamarosan, hiszen itt fogják készíteni majd azokat az akkucsereállomásokat, melyek az európai NIO elektromos autókat fogják kiszolgálni.

De nem csak ezzel az üzemmel, hanem kereskedésekkel és magukkal az autókkal egyaránt jelen lesz többek között Magyarországon is a márka. Ezen autók közül az egyik az ET5, melyből a szedán változatot már 2021 decemberében bemutatta a NIO, az első darabok pedig nagyjából 10 hónapra rá már a boldog tulajdonosok garázsaiban állhattak.

Ennek kombi változatáról sikerült némi adatszivárgást eszközölnie az MIIT-nek nemrég, amiről több kínai médium, köztük a cnevpost is beszámolt. A típus kínai kiszállításai várhatóan 2023 júliusában kezdődnek meg. Az MIIT-s regisztráció egy típus esetében gyakorlatilag az utolsó lépcsőfok a bevezetés előtt, ami pár hónapig tart csupán. Ennek fényében reális lehet a nyári premier.

A NIO ET5 elektromos szedán kombi változatáról szóló pletykák már egy ideje keringenek a neten, de most először tudunk konkrétan is ránézni a tervekre. Méreteit tekintve az ET5 Shooting Brake állítólag eléggé hasonlít a szedánhoz. A kínai média a MIIT adataira hivatkozva 4,79 méter hosszúságot, 1,96 méter szélességet, 1,50 méteres magasságot és 2,89 méteres tengelytávot várhatunk a kombitól. Technológia tekintetében sem nagyon várhatunk eltérést a testvérmodelltől, így az NT 2.0 platform biztosra vehető, ahogyan a 75 és 150 kWh közötti akkukapacitás is.

Az árakról nincs konkrétum, de biztosan drágább lesz némileg a szedán verziótól. Egyes értesülések 50 ezer eurós német nyitóárról szólnak, viszont ebben nincs benne az akkupakk.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!