A Nissan tovább gyorsítja villamosítási stratégiáját. A japán autógyártó 2030-ig 27 új elektromos modellt dob piacra, köztük 19 tisztán elektromosat. Mindez négy tisztán elektromos modellel több, mint amennyit a legutóbbi, 2021 novemberi stratégiai tervében jelentett be a japán autógyártó.
A Nissan villamosítási aránya világszerte várhatóan több mint 55 százalékra fog növekedni 2030-ra a korábban tervezett 50 százalékról. Az autógyártó emellett módosította a 2026-os időközi céljait Európában és Japánban. A Nissan célja, hogy 2026-ra az európai eladások 98 százalékát az elektromos járművek tegyék ki. A korábbi cél 75 százalék volt.
Az Egyesült Államokban a Nissan változatlanul hagyja a 2026-ra kitűzött 40 százalékos célt – de itt, a többi piaccal ellentétben, a részesedés a tisztán elektromos járművekre vonatkozik. Kínában a Nissan a korábban megállapított több mint 40 százalékról 35 százalékra csökkentette a 2026-ra kitűzött villamosítási céljait. Összességében a Nissan elektromosított járműveinek a globális értékesítési összetétele várhatóan 40 százalékról 44 százalékra nő 2026-ra.
2021-ben a Nissan már közzétett egy ütemtervet, melyben 2030-ra 15 tisztán elektromos modellel készült volna. A vállalat azonban meglehetősen óvatos volt a tervezett villamosítási mixben a többi nagy gyártóhoz képest. Akkoriban a Nissan úgy nyilatkozott, hogy öt éven belül kétbillió jüant szeretne a villamosítási terveibe pumpálni.
A közlemény szerint a Nissan és a Renault-csoport továbbra is közös technológiákat alkalmaz európai autóihoz. Mindez magában foglalja a megosztott 800 voltos architektúra lehetséges használatát.