Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója figyelmeztette az újságírókat a Párizsi Autószalonon, hogy a Stellantis leállíthatja a gyártást Kínában. Attól függően, hogy a helyi partnerekkel folytatott tárgyalások hogyan alakulnak.
A francia-olasz-amerikai autógyártó csoport már megszüntette a Jeep terepjáróinak értékesítését Kínában, miután nem sikerült többségi részesedést szerezni. Most viszont a Stellantis a jelenlegi partnerével a Dongfenggel tárgyal a Peugeot és a Citroen jövőjéről a világ legnagyobb autós piacán.
„Már többször kidobtak minket egy országból, mikor nyugati szankciókat vezettek be. Biztosak lehetünk abban, hogy a Kína és a világ közötti kapcsolatok stabilitása garantált?” Tette fel a kérdést Tavares néhány hónappal azután, hogy a Népköztársaság és Tajvan között megnőtt a feszültség.
„Továbbra is nagy nyereséggel értékesítjük a Kínán kívül gyártott Jeep és Alfa Romeo autóinkat. Ezért, ha követjük a stratégiánkat akkor nincs szükségünk gyárakra Kínában. Nem kell sebezhetőséget teremtenünk egy olyan világban, ahol feszült a helyzet.” Ezzel a mondattal nem zárta ki Carlos Tavares, hogy a Peugeot és a Citroen is kivonul a Jeep után Kínából.
A Párizsi Autószalon idén számos ázsiai márkának adott otthon, ellenben a német vagy a japán gyártókkal akik nem igazán képviselték magukat a helyszínen. A kínai márkák az olcsó elektromos autókkal próbálnak meg betörni Európa piacára, mindez pedig egyáltalán nem tetszik az európai gyártóknak.
„Európában vörös szőnyeget terítenek a kínai gyártók elé, Kínában pedig egyáltalán nem így fogadnak minket.” Fakadt ki Carlos Tavares. „A Kínából származó járművekre kivetett importadónak szimmetrikusnak kellene lennie a nyugati járművekre Kínában kivetett adóval.” Jegyezte meg a Stellantis első embere.