Egy lépéssel közelebb került az olasz Maserati luxusautógyár ahhoz, hogy teljesítse ígéretét miszerint teljesen elektromos autómárkává váljon. Íme a GranTurismo Folgore.
Március elején érkezett a hír, mely szerint 1200 lóerős teljesítménnyel debütál az első elektromos Maserati. A Stellantis Csoport fennhatósága alá tartozó Maserati lassan két év elteltével márciusban újra jelentkezett és néhány részletet is elárult arról, hogy mivel készülnek a nagyközönségnek a következő évekre. Ami biztosnak mondható, hogy a Maserati életre hívja a Folgore (magyarul Villámlás) termékcsaládot, melyben csak tisztán elektromos modellek kapnak helyet. Az új termékcsalád első tagjai pedig a következő generációs GranTurismo tisztán elektromos változata, kiegészítve annak kupé (GranTurismo coupe) és kabrió (GranCabrio) kiviteleivel.
Mára pedig véget ért a Maserati több, mint két évvel ezelőtt indított teaser kampánya és az olasz vállalat leleplezte a GranTurismo következő generációját. Ezzel a lépéssel pedig a Maserati közelebb került ahhoz, hogy teljesítse ígéretét, hogy teljesen elektromos autómárkává váljon. A 170 000 dolláros induló árral a Maserati a luxust és a teljesítményt kívánja nyújtani rajongótáborának, miközben azt remélik, hogy elcsábítja a zéró károsanyag-kibocsátású jövő iránt érdeklődő fogyasztókat.
Szeptember elején már láthattunk egy kisfilmet a teljesen elektromos Maserati GranTurismo Folgore autóról, melyet maga a Maserati osztott meg. Előtte, augusztusban töltés közben csípték el a Pebble Beach Concourse d’Elegance versenyen.
Most azonban a Maserati újabb információkat árult el az olasz elektromos sportautóról, beleértve az értékesítési ütemtervet és a GranTurismo Folgore pontos specifikációit.
Az olasz autógyártó vállalat szerint a GranTurismo elektromos platformja a Formula-E-ből származó technológia ihlette és az alacsonyan ülő „T-bone” akkumulátorelrendezést használja. Így eltávolításra került az összes akkucella az utasok alól. Ezzel a lépéssel jobban optimalizálni tudja a Maserati a súlyelosztást és alacsonyan tudja tartani a súlypontot. Ez a két legfontosabb tényező a nagy sebesség és a legjobb gyorsulás eléréséhez.
A 32 modulból álló „T-bone” akkumulátorrendszert házon belül tervezte a Maserati mely 92,5 kWh energia tárolására képes. Továbbá a GranTurismo Folgore egyszerre három 300 kilowattos villanymotort kapott, egyet elöl és kettőt hátul. Íme néhány további adat a pontos specifikációról:
- 1200 LE beépített teljesítmény
- 1350 Nm maximális nyomaték
- 6,5 kg/kWh tömeg/energia arány
- AC töltés 22 kW-ig
- Egyenáramú gyorstöltés 300 kW-ig
- Akár 100 km-t képes tölteni 5 perc alatt (@ 270 kW)
- 18 perc alatt 20-80%-ra tölthető
- 0-100 km/h – 2,7 másodperc alatt
- 0-200 km/h – 8,8 másodperc alatt
- Végsebesség: 320 km/h
- Súly: 2260 kg
- Hatótáv: 450 km WLTP
- Aerodinamika: 0,26 cd
- Csomagtér: 270 liter