A XPeng City Navigation Guided Pilot (City NGP) néven indította el önvezető, de inkább fejlett vezetéstámogató rendszerét mellyel szembe szállhat a Teslával.
A Tesla Full Self-Driving Beta (FSD Beta) programjához hasonlóan a XPeng is elindította a City NGP névre hallgató kísérleti programját, ami fejlett vezetéstámogató rendszerrel segíti a komplex városi és országúti vezetést. A XPeng City NGP rendszerét kezdetben a Kanton területén található XPeng P5 elektromos szedánok flottáján kínálják, és a XPeng tulajdonosok OTA-frissítésen keresztül érhetik el a vezetéstámogató rendszert. A program később más városokban is elindul.
A XPeng City NGP rendszere képes egy előre meghatározott célállomáshoz elnavigálni az autót önmaga. A rendszer tudja és kitűnően le is kezeli az olyan szituációkat, mint a járművektől való biztonságos távolságtartás, a sávváltás a navigáció vagy a jármű előzésével kapcsolatos döntések okán, az osztódó utak kezelése, az álló járművek vagy akadályok kikerülése, valamint a megfelelő sebesség fenntartása a vezetési útvonal teljes hosszában.
A City NGP rendszere képes kikerülni az akadályokat, gyalogosokat és a kerékpárosokat is. Továbbá a XPeng rendszere automatikus felismeri a közlekedési lámpákat és természetesen reagál is rájuk.
A XPeng önvezető rendszerét egy ADAS platform hajtja, ami 360 fokos érzékelést kínál egy kamerákkal, LiDAR rendszerrel, nagy pontosságú helymeghatározó egységekkel és egyéb érzékelőkkel. Továbbá a kínai elektromos autómárka egy továbbfejlesztett Surrounding Reality (SR) kijelzőt is bemutatott ami képes az autót körülvevő tárgyakat 3D-ben megjeleníteni és nagy felbontású térképinformációkkal együtt valós időben kivetíteni a műszerfalon és a központi panelen.
A Teslával ellentétben a XPeng egy hétnapos ismerkedési időszakot és 100 kilométeres vezetést igényel, mielőtt az összes funkciót közúton használni lehet. Az XPeng szerint erre azért kerül sor, „hogy a biztonsági eljárások kellő ismerete biztosított legyen”.