Frank Stephenson a Ferrari és a McLaren egykori formatervezője is elmondta véleményét a Hyundai Vision 74 tanulmányautóról.
A marokkói Frank Stephenson munkásságát szerintem nem kell senkinek sem bemutatni. A Motor Trend magazin „korunk egyik legbefolyásosabb autótervezőjének” nevezte Stephensont, aki a BMW-nek, Ferrari-nak, Maseratinak és a McLaren-nek is dolgozott. Nos, Stephenson egy új évados adással jelentkezett a YouTube-on, melyben az autóipar új termékeinek formatervét vitatja meg és elemezi ki.
Így tett most első alanyával, a nemrég bemutatott Hyundai N Vision 74 tanulmányautóval is. A júliusban bemutatott Vision 74 a dél-koreai autógyártó új technológiáit vetíti előre Metro dizájnnal vegyítve. Ezek egyike a karosszéria alatt megbúvó hidrogén üzemanyagcellával ellátott meghajtás, ami 671 lóerő és 900 newtonméter nyomaték egyvelege.
Stephensont is megbabonázta a Vision 74, ezért döntött úgy, hogy mélyen elmerül a tanulmány tervezésében és megnézi, hogy mi az ami olyan különlegessé és egyedivé teszi a Hyundai újdonságát. A formatervező szerint a Vision 74-ben gazdag örökség keveredik „néhány ellentmondásos hatással”, aminek a végeredménye lett a ritka megjelenésű modell. Nem csoda, hisz a Vision 74-et nagymértékben az 1974-es Pony ihlette.
Stephenson szerint a Hyundai 74 úgy néz ki, mint valami, ami az 1970-es években született. Ezzel a lépéssel a Hyundai elérte fő célját a dizájn tekintetében. Stephenson kiemeli az autó rendkívül keskeny motorháztetejét, ami a kormánykerék mögött ülve óriási rálátást biztosíthat az autó elejére. Emellett még számos jelét találja annak, hogy ez valóban egy tipikus retro ihletésű formaterv, bár nagyon sok agresszivitással, ami tökéletesen illik egy sportautóhoz.
Stephensont az is lenyűgözi, hogy a koncepcióban látszólag két, egymástól általában eltérő dizájnnyelv jelenik meg, amelyek egy pillanatra sem tűnnek elszakadtnak az átfogó dizájnkoncepciótól. Összegeve a Vision 74-et elég kívánatosnak és nagyon jellegzetesnek találja a legendás tervező.