A bajor prémiummárka új fejlesztésű, hengeres akkumulátorcelláit kifejezetten a NEUE KLASSE modellgeneráció járműszerkezeti adottságai szerint tervezik meg a mérnökök.
A 2025-ben debütáló NEUE KLASSE modellgenerációval a müncheni központú vállalatcsoport az elektromos mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe – olyan új fejlesztésű, hengeres akkumulátorcellákat használva, amelyeket az új modellgeneráció járműszerkezeti adottságai szerint terveznek meg a mérnökök, most először.
„Lítium-ion akkumulátorcelláink új fejlesztésű, hatodik generációja hatalmas technológiai ugrás lesz, több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, akár 30 százalékkal gyorsabb töltési sebességet és akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínálva” – jelentette be Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Az akkumulátorcella-gyártás során keletkező emissziót ugyancsak csökkentjük, akár 60 százalékkal. Ezek a fenntarthatóság és az ügyfélelőnyök tekintetében egyaránt nagy lépések” – tette hozzá.
A BMW új fejlesztésű, hengeres akkumulátorcellái szabvány szerint 46 milliméter átmérővel, kétféle magasságban készülnek. A BMW ötödik generációs akkumulátortechnológiájának prizmatikus celláihoz képest a hengeres akkumulátorcellák katód oldalának nikkeltartalma nagyobb, kobalttartalma pedig kisebb. Az anód oldalon eközben a szilikontartalom magasabb. Mindez több mint 20 százalékkal nagyobb térfogati energiasűrűséget eredményez.
Az akkumulátor, a hajtáslánc-technológia és a járműtöltő technológia a NEUE KLASSE modellgenerációban ugyancsak magasabb, 800 Volt feszültségű lesz. Ez többek között a nagyteljesítményű, egyenáramú járműtöltő állomásokon történő energiafelvételt is optimalizálja, akár 500 amperes töltési kapacitást kínálva – így az a töltési idő, amely alatt a jármű nagyfeszültségű akkumulátorának töltöttségi szintje 10 százalékról 80 százalékra emelkedik, akár 30 százalékkal is csökkenhet.
A BMW újgenerációs akkumulátorcelláinak sorozatgyártásához szükséges kobaltot és lítiumot hitelesített bányákban termelik ki. Ez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport az alapanyagok teljes kitermelési folyamatában maximális átláthatóságot, és mint ilyen, felelős bányászatot garantál.
A vállalatcsoport célja, hogy az e típusú nagyfeszültségű akkumulátorokat már az évtized végére sorozatgyártásra késszé fejlessze. A forradalmi technológiával felvértezett prototípust a BMW Group még jóval 2025 előtt bemutatja.