Tovább hódít a NIO Európában

0

A NIO és az XPeng ma a Kína egyik legismertebb és leginnovatívabb elektromos autós márkája. Kettejükben ezeken túl az is közös, hogy kiszemelték maguknak Európát, mint a Kínán kívüli létezés első állomását. Legyen szó bármelyik márkáról a kettőből, mindegyik Norvégiát lőtte be magának az első országnak. Arányaiban ezekben az országokban a legnagyobb az igény az elektromos járművek iránt.

Amiben viszont az XPeng előrébb jár, hogy február elején bejelentették a további európai terjeszkedésről szóló terveiket. Norvégia után Svédországot és Hollandiát is meghódítaná a XPeng az elektromos autóival. Vélhetően a NIO sem akart lemaradni a terjeszkedés kapcsán, így legújabb sajtónyilatkozatuk alapján Norvégia után 2022-ben Németországban, Hollandiában, Svédországban és Dániában is megjelenik a NIO.

Erről és a további tervekről az alapító, William Li beszélt. Utóbbi közé tartozik az is, hogy 2025-re a NIO 25 országban kíván jelen lenni hivatalos formában, világszerte.

„A 2021-es év tele volt kihívásokkal. A NIO pozitív, valamint optimista hozzáállása és kilátásai révén együtt nőtt fel a felhasználóival. 2022-ben továbbra is megduplázzuk a termék- és technológiafejlesztésre szánt összegeket, felgyorsítjuk szervizhálózatunk kiépítését és több piacra is belépünk világszerte. Biztosan haladunk az általunk kijelölt úton.”

A nagy tervekről egy Twitter poszt is született, ami a fenti idézet főbb kijelentéseit tartalmazza.

A NIO németországi nyitásáról többször szóltak a hírek, ám a többi ország megérkezése a listára új információ. Tavaly nyáron egy igen beszédes pozíció is nyitva volt a németeknél, General Manager-t kerestek a LinkedIn segítségével. A NIO és Németország kapcsolata egyébként nem idegen, hiszen München mellett jelenleg is működtet a márka egy dizájnstúdiót, ám a most meghirdetett pozíciónak semmi köze a kreatív alkotómunkához. Szeptemberben pedig beharangozták a NIO ET7 érkezését.

Az ET7 idén januárban mutatkozott be Kínában, teljesítménye 480 kW (kb. 640 lóerő), a nyomatéka pedig 850 Nm. A teljesítményének köszönhetően 0-ról 100-ra való gyorsulása is figyelemre méltó, mindössze 3,9 másodperc. A szedán háromféle akkumulátorcsomaggal fog érkezni. A legkisebb 70 kWh-ás változat NEDC hatótávja 500 km lesz. A közepes változat 700 km-es NEDC hatótáv megtételére lesz képes 100 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. A legnagyobb kapható akkumulátorcsomag pedig 150 kWh-ás lesz, melynek 1,000 kilométeres NEDC hatótávot adtak meg. A típusról azonban konkrét német megjelenési dátum azóta sincs.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!