A Mercedes-Benz sajtóközleményben kommentálta, hogy a következő években piacra kerülhetnek az első szilárdtest-akkumulátorral szerelt kísérleti járművei.
A jövőbeli elektromos autók nem lesznek ugyan olyanok, mint a maiak. Annak érdekében, hogy az emberek könnyebben elfogadják a tisztán elektromos autókat, a gyártóknak van még mit fejleszteni. Az egyik legfontosabb fejlesztésre szoruló komponens az e-autók akkumulátora.
A folyamatos fejlődés jegyében a Mercedes-Benz a ProLogiummal kötött partnerséget. A ProLogium „az első, amely tömegesen gyárt szilárd lítiumos akkumulátorokat”. A jövőben pedig a két vállalat közösen fogja kifejleszteni a szilárdtest-akkumulátorcellák következő generációját.
A Mercedes-Benz egy sajtóközleményben ismertette, hogy az első szilárdtest-akkumulátorral szerelt kísérleti járművek a következő években már a piacra kerülhetnek. Mindez azt jelenti, hogy az új akkumulátor egyelőre nem tart ott, ahol azt sokan gondolnák. Néhány évbe biztos beletelik, mire a sorozatgyártású járművekben is megjelenik az új technológia. Ha minden jól megy, akkor a Mercedes-Benz közleménye szerint az évtized második felében megjelenhetnek a sorozatgyártásra érett, szilárdtest- akkumulátorok az autókban.
A ProLogium a maga részéről arra számít, hogy új tajpeji üzemük 2022 végére kerülhet gyártóképes állapotba. A vállalat több autógyártó, köztük a Mercedes-Benz számára fog tömegesen szilárdtest-akkumulátorokat gyártani.
A szilárdtest-akkumulátornak számos előnye van, ezek közül az egyik a nagyobb energiasűrűség. Ezáltal pedig az autók nagyobb hatótávolságot képesek megtenni, mint azonos méretű és súlyú lation-ionos akkumulátorral szerelt modellek. Jelenleg több autógyártót is foglalkoztat a szilárdtest-akkumulátor. A Toyota szerint már akár 2025-ben piacra tudják dobni ezt a fajta akkumulátort. A Volkswagen a QuantumScape-el, míg a Stellantis a Totallal közösen akarják megváltani a jelenlegi akkumulátorpiacot.