A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség egy közel kétórás előadáson jelentette be, hogy együtt 35 darab tisztán elektromos autót leplez le 2030-ig.
Múlt héten a Reuters szellőztette meg, hogy valami egészen elképesztő összeggel készül az e-mobilitásra a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség. Már amolyan tényként tette közzé, hogy közel 20 milliárd eurós összeggel toldják meg a következő 5 évben az elektromos járművekre fordítandó költségkeretet.
Nos, úgy tűnik, hogy a Reuters értesülései helyesnek bizonyultak. Ugyanis a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség egy közel kétórás előadáson mutatta be a jövőbeli tervét. Melyben többek között az szerepelt, hogy a következő öt évben 35 tisztán elektromos autót mutatnak be és a fejlesztésre költött 23 milliárd euró után öt közösen használt platformra érkeznek meg az elektromos újdonságok. Ezzel pedig a szövetség azt szeretné, hogy 2026-ban már 80%-ban közös alapokra épülnének a saját modelljeik.
Az öt új platform lesz a 35 új elektromos modell 90%-ának alapja. Köztük van a CMF-AEV (Dacia Spring), a Kei-EV (városi Kei-autók), az LCV-EV (Renault Kangoo, Nissan Townstar), a CMF-BEV (Renault 5, a Renault 4ever SUV és kisárúszállító, az Alpine új hot hatch, Nissan Micra utód) és a CMF-EV (Nissan Ariya és a Renault Megane E-Tech).
Ha hihetünk a híreknek, akkor a CMF-EV platformra 2030-ig több, mint 15 tisztán elektromos modell fog érkezni C- és D-kategóriában. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség szerint az öt alváz fogja az ipar legnagyobb elektromos-kínálatát szolgáltatni. Továbbá a Mitsubishi újra megjelenne Európában a Renault két legnépszerűbb modelljei által inspirált autóval. Az egyik biztos, hogy az ASX B-SUV lenne.
A Nissan célja, hogy 2030-ig 23 elektronosított modellt dobjon piacra. Hogy ebből mennyi lesz a tisztán elektromos modell azt egyelőre nem részletezték. A Micra utódjáról tudni, hogy teljesen elektromos lesz és a Nissan tervezi, bár a fejlesztést és a gyártást a Renault-ra hagyják a Renault 5-tel közös pontok miatt. Egy elektromos crossover is érkezhet, erről már előzetest is tett közzé a gyártó, valószínűleg a Leaf helyét veszi át.
A Renault terveiről tavaly június óta tudunk, viszont megerősítették, hogy a Renault 5 gyártása még az idén elkezdődik. A Renault 4ever pedig csak 2024-ben valamikor.
Ha már 35 elektromos autó, akkor ide elképesztő mennyiségű akkumulátorra lesz szüksége a szövetségnek. Éppen ezért egy közös programmal biztosítanák az évi 220 GWh mennyiséget 2030-ra. Az Envision AESC-vel és a Verkorral kötött megállapodás után a szövetség elárulta, hogy 2026-ra 50, míg 2028-ra 65%-kal csökkentenék az akkumulátorok és az elektromos autóik árát. Majd 2028-ra megérkeznének a szilárdtest akkumulátorok.