Az LFP, más néven a lítium-vas-foszfát kémiájú akkumulátorok egyre nagyobb mértékben jelennek meg az elektromos autókat gyártó márkák autóinak gyomrában. Mindez köszönhetően annak kedvezőbb árú beszerezhetőségének, amivel végső soron a vételáron lehet kicsit faragni, vagy éppen több extrát adni ugyanazért a pénzért.
Az LFP akkumulátoroknak számos előnyük van, ezek közül egyértelműen az ár a legdominánsabb. Mivel nem tartalmaz kobaltot, ami az akkumulátorcellák legdrágább összetevője az ára igen kedvező. Azonban hátránya is van az LFP-nek. Ilyen az alacsony energiasűrűség, ami végső soron a megtehető hatótávot befolyásolja. Többek között a Volkswagen és a Mercedes-Benz már lépett, hogy az olcsóbb elektromos modelljeibe az LFP cella kerüljön. De a Tesla is folyamatosan keresi az LFP cellákat, melyeket eddig a kínai CATL biztosított neki, azt is a Giga Sanghajban készülő autók számára.
Azonban az Ázsiában készülő autók nem jutnak el az Egyesült Államokba. Az ottani igényeket a Tesla ottani gyára (Fremont) hivatott kielégíteni és a hamarosan átadásra kerülő Giga Texas. Utóbbiban készül majd a Model Y is, melybe hamarosan bekerülhetnek a forradalmi 4680-as cellák, ami az energiatárolás egy új dimenzióját mutathatja meg. Vélhetően a mostaninál magasabb kezdőárat eredményezve.
Azonban a Tesla egyre inkább tud nyitni a kedvezőbb árú kivitelek irányába is, ám ezen autókba kedvezőbb árú cellákat kell tenniük, hogy meg is érje árulni ezeket az autókat. Itt ér össze a szál, ugyanis az Államokban kínálandó, kedvező árú Tesla modellekhez nincsen helyben LFP cella.
A helyzet hamarosan megváltozhat. Hiszen a Volkswagen partnereként is ismert kínai Gotion High-Tech a találgatások szerint éppen a probléma megoldásán dolgozik, kézen fogva a Teslával. A vállalat nem rég jelentett be egy 200 GWh-s LFP megrendelést egy meg nem nevezett amerikai autógyártóval, ami mögött sokan a Teslát sejtik. A megállapodás értelmében az első időszakban Kínából érkeznek majd a cellák ehhez a bizonyos gyártóhoz, de nyitva lesz a lehetőség egy Államok-béli gyár megépítésére is:
„Vegyes vállalat gyárépítésre: A két fél baráti egyeztetést folytat a vegyesvállalatok alapításáról vagy egyéb együttműködési törekvésekről. Közösen vizsgálják meg egy vegyes vállalat alapításának lehetőségét. Az alkalmazási kör kiterjedhet a termelési láncban fontosabb szintet képviselő nyersanyagokra, akkumulátorgyártásra és a későbbi akkumulátor-újra feldolgozó iparágakkal kapcsolatos beruházásokra egyaránt.”
Egyelőre tehát csak sejteni lehet, hogy a Tesla áll a „nagy és bejegyzett amerikai autógyártó” megnevezés mögött, de amint érkezik új infó, beszámolunk róla.