A Volkswagen elektromos autós átállást követői olvasóink szinte biztosan emlékeznek a márka idén márciusban beharangozott döntéseire. Melyek közül a legfontosabb az, hogy a VW Csoport átáll egy saját fejlesztésű, szabványosított akkumulátorra.

A VW egyelőre nem sokat árult el erről a projektről, de az biztos, hogy prizmatikus, tehát téglatest-alakú cellákkal számol. Kémia szempontjából legalább kettőt várhatunk. Az olcsóbb, LFP kémiájúak az alacsonyabb árszinten lévő autókba kerülnek, míg a másik és egyben drágább akkucellák a márkacsoport drágább autóiba. Ezekkel a szabványosított cellákkal a cégcsoport 80 százalékának autóit kívánják ellátni, míg a maradék 20 százalékba egyedi igények szerint gyártandó cellák kerülnek.

A saját fejlesztésű cellákkal a VW közel 50 százalékos költségcsökkentést remél: 15 százalék a saját tervezésen, 10 százalék a gyártáson, 25 százalék a nyersanyagbeszerzésen. Ráadásul az akkumulátorok újra hasznosítását 95 százalékos rátával határozták meg.

A célok tehát adottak és a márka mostani sajtónyilatkozata alapján kijelenthető, hogy a kutatási előkészületek megkezdődtek a cella sorsát illetően. A jó hír lényege, hogy a már most is jelentős szerepet betöltő Salzgitter kapja a fejlesztési feladatokat, Németországban.

A Volkswagen Group Components ma nyitotta meg Európa egyik legmodernebb cellakutatási és fejlesztési laboratóriumát Salzgitterben. Így a vállalat tovább bővítheti az akkumulátor -technológiával kapcsolatos szakértelmét és megteszi a következő lépést saját akkumulátorcellák fejlesztése és gyártása felé az elektromobilitás minél nagyobb mértékű terjesztése érdekében. A tervek szerint 2025-től a Volkswagen szabványosított cellája gördül le majd a salzgitteri gyártósorról. A jövőben mintegy 250 szakértő végez kutatási és fejlesztési feladatokat az elemzés és a tesztelés területén, összesen négy laboratóriumban.

A szabványosított cellák 6 üzemben készülnek, egyenként évi 40 GWh kapacitással. A slazitteri üzemben egyelőre csak 16 GWh-val számolnak, vélhetően az erőforrások egy részét a kutatás és fejlesztés, valamint a már megkezdett újrahasznosítási program kiterjesztése köti le.

A Volkswagen ezzel a saját maga erőforrásai által akarja megoldani az akkugyártást, de mint tudjuk, jelenleg nincs olyan, hogy „elég akkumulátor”. Így a Volkswagen a tervei biztosítása érdekében ezen a 6×40 GWh kapacitáson is túl akarja magát biztosítani, melyhez egyik legnagyobb partnere a kínai Gotion High Tech és ha a jövőre vonatkozó terveket nézzük, meg kell említeni a QuantumScape nevét is, akikkel közösen a szilárdtest akkumulátor gyártás felfuttatása a cél.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!