Rendszeres olvasóink tudják, hogy a Volkswagen mennyi erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy biztosítsa a jövőben is azt a státuszt az európai és a globálisan vett márkák között egyaránt, amit jelenleg is birtokol. Az elektromos meghajtásra való átállás nem kérdés, hanem cél. Melynek elérése érdekében rengeteget tett eddig is a jelenlegi vezérigazgató, Herbert Diess.
A sikeres átállás kulcsa pedig a rendelkezésre álló alapanyag és alkatrész. Jelenleg ez leginkább az akkumulátor. A VW igénye csoport szinten az akkumulátorokra 2030-ra 240 GWh kapacitás lesz. Mindezt 6 saját gyár segítségével fogja megoldani a Volkswagen, üzemenként 40 GWh éves kapacitással.
Többször volt már róla szó, hogy a márka egy saját fejlesztésű cellával akarja igényei nagy részét fedezni, ám erről a celláról egyelőre nem sokat tudni, de az biztos, hogy prizmatikus, tehát téglatest-alakú cellákkal kell számolni. Kémia szempontjából legalább kettőt várhatunk. Az olcsóbb, LFP kémiájúak az alacsonyabb árszinten lévő autókba kerülnek, míg a másik és egyben drágább akkucellák a márkacsoport drágább autóiba. Ezekkel a szabványosított cellákkal a cégcsoport 80 százalékának autóit kívánják ellátni, míg a maradék 20 százalékba egyedi igények szerint gyártandó cellák kerülnek.
A sikeres akkuellátás érdekében nemrég egy újabb erőteljes lépést tett a Volkswagen, hiszen legújabb sajtónyilatkozatuk értelmében egyetlen divízió alá szervezik majd az akkumulátorok kérdését. A nyersanyagbeszerzéstől kezdve a kész cellák kiszállításáig lefedve a teljes folyamatot. Ez a szervezet fogja ellátni mind a 6 leendő VW gigagyárat, melynek konkrét nevéről nem tudunk, csupán az átszervezés ténye ismert jelenleg.
„A Csoport ezzel hatékony és jövőálló struktúrákat hoz létre a gyorsan növekvő akkumulátor üzletág számára. NEW AUTO stratégiájának részeként a Volkswagen-csoport arra törekszik, hogy a világ vezető elektromos járműgyártójává váljon. Ennek érdekében bővíti akkumulátorral kapcsolatos tevékenységeit, és ezeket egyik fő kompetenciájává teszi.”
A dolgok jelen állása szerint az alábbi VW akkugyárakról tudunk:
- Northvolt Ett (20 százalékos részesedés), Svédország – Skellefteå. Várható indulás 2023-ban.
- Salzglitter – Start 2025-ben.
- Spanyolország (ismeretlen lokáció, erről döntés 2022 első felében várható).
- Közép-Kelet európai gyár (ismeretlen lokáció, erről döntés 2022 első felében várható).
- ismeretlen lokáció
- ismeretlen lokáció