Pletykák szerint a Tesla hatalmas, 45 GWh LFP akkumulátor megrendelést adott le a CATL akkumulátorgyártó vállalatnak.
Alig egy hete jelentette be a Tesla, hogy bizonyos modelljeinél áttér az LFP kémiájú cellákra. Ezzel biztosítva az alacsonyabb, de legalább a mostani szinten maradó árakat, melyek felhajtását több globális tényező is segíti.
„A Standard Range kivitelű járműveink esetében globálisan áttérünk a lítium-vasfoszfát (LFP) kémiájú cellák használatára.”
Néhány napja egy újabb fejlemény, pontosabban pletyka érkezett az ügyben. Miszerint a Tesla 45 GWh kapacitás erejéig kötött le gyártói kapacitást a kínai CATL vállalatnál, ami jelenleg a világ legnagyobb LFP akkucellagyártója. Erről a kínai 36KR magazin írt, akik nem először írtak meg valós híreket, ezért érdemes az infót is figyelemmel kísérni.
„A 36KR a témában jártas belsős informátorokra hivatkozva tudta meg, hogy a Tesla 45 GWh-nyi lítium-vasfoszfát akkumulátorcellára adott le rendelést a CATL-nél, ami Kína vezető akkumulátorgyártója. A rendelés a jövő évben kerül teljesítésre, a cellák elsősorban a Model 3 és Model Y olcsóbb kiviteleibe kerülnek.”
Ha azt vesszük alapul, hogy ezek a cellák valóban a Standard Range kivitelekbe kerülnek, akkor ebből a mennyiségből 7 – 800 ezer darab Teslát gyárthatnak. Ezzel pedig a Tesla egy jelentős mennyiséget tud kipipálni abból a 2.000.000 elektromos autóból, amit a jövő évre terveznek elérni.
Idén a két üzem (Fremont, Sanghaj) már a 3. negyedév végére hozta a több, mint 1 milliós daraszámot és hol van még az év vége. A berlini és a texasi üzem el sem indult, melyek egyenként közel évi félmilliós kapacitással fognak üzemelni. Ezek alapján könnyen kijelenthető, hogy a Tesla a nagyon közeli jövőben év 2-2,5 millió darab autót gyárthat, ami eszméletlenül komoly szám. Természetesen ebbe beleszólhatnak az aktuális események, mint legutóbb a covid-helyzet, vagy éppen a mikrocsip-hiány.
Az LFP cellák alkalmazása nem a Tesla sajátossága, ezt a költségcsökkentési lehetőséget már a Volkswagen és a Mercedes-Benz is felfedezte magának.