Újabb hírek érkeztek az elektromos Megane E-Tech akkujáról

0

Az első hírek az új Renault Megane-ról idén márciusban érkeztek meg. Álcázott tesztautóként rótta az utakat, majd szeptember elején végleg felfedte magát az újdonság, immár részletes információkkal. Az új kivitel a Renault Megane E-Tech Electric nevet kapta és teljesen más formában lesz jelen ez az elektromos Renault, mint a korábbiak ezen a néven.

A külsőről kár vitatkozni, de annyi biztos, hogy a crossover-jellegű formára sokan vevők lesznek. Akkupakk szempontjából is ad választást a Renault. A kedvezőbb árért választhatjuk a 40 kWh kapacitású egységet az autónkba, mellyel akár 300 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel. Ha komolyabb kapacitást szeretnénk a magunkénak tudni, akkor a 60 kWh-s pakkot kell megvennünk. Cserébe 470 km WLTP hatótávval gazdálkodhatunk. A maximális töltési teljesítmény (DC) 130 kW. Eddig ezeket tudtuk az új Megane akkumulátoráról, ám most további információk láttak napvilágot erről a komponensről.

A kisebbik, 40 kWh-s egységben 8 modul található, ami egyenként 24 cellát tartalmaz. A nagyobb, 6 kWh-s egységben már 12 modul található, szintén modulonként 24 cellával ellátva. A Renault biztos az akkumulátor időtállóságában, hiszen hasonlóan a sok más gyártóhoz, ők is megadják a 8 év garanciát az akkupakkra, mely arról szól, hogy ebben a nyolc évben az autó akkupakkjának kapacitása nem esik be az eredeti érték 70 százaléka alá.

Szóba került az akkupakk kémiája is, illetve a cellák gyártója. Előbbire elmondható, hogy NMC kémiát találunk a pakkban, vagyis Nikkel – Magnézium – Kobalt(oxid) lesz a kiválasztott technológia, melyet a dél-koreai LG Energy Solution szállít majd. Érdekesség, hogy bár a Megane és a Nissan Ariya ugyanarra a CMF-EV padlólemezre épülnek, a Nissan autója nem ezt az akkumulátormegoldást fogja használni.

A Renault elmondása szerint a Megane akkupakkjának energiasűrűsége 20 százalékkal jobb, mint a ZOE esetében, vagyis 600 Wh/l, ami egyebeként a jelenlegi akkutechnológia átlag feletti értéke.

De az akkupakk méretei is kiválóra sikeredtek, a gyártó szerint az ő akkupakkjuk lesz a jelenlegi legvékonyabb a piacon, vagyis mindössze 110 mm magas. A pakk hőmenedzsmentje kiváló, a felesleges hőt például télen az utastér fűtésére lehet felhasználni, valamint a beépítésre szánt hőszivattyú is közel 30 százalékkal gazdaságosabbá teszi az elektromos Megane-t.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!