A Huawei 2019-ben indította el a HiCar rendszerét, mely az autók és az okostelefonok közötti kapcsolatot hivatott kiszolgálni. Ezzel számos már ismert funkció mellett a hangvezérlést is az adott autóra lehet telepíteni. Mindez akkora sikert ért el, hogy 30 kínai márka mellett a Volvo és az Audi is befizetett a szolgáltatásra. Az Auto News legújabb információja alapján, pedig idén akár ötmillió új autóra telepíthetik a Huawei rendszerét.
Persze az Egyesült Államokban már nem ennyire rózsás a helyzet, ugyanis Donald Trump nemzetbiztonsági okokra hivatkozva feketelistára tette a cég okostelefonjait.
Most azonban a Huawei új vizekre evez és az elektromos autós szegmenst nézte ki magának. Április végén érkezett a hír, hogy a kínai SF Motors céggel létrehoztak egy Seres Huawei Smart Selection SF5 névre hallgató tisztán elektromos autót melyen a Huawei szoftvere fut. A Huawei kínai üzleteiben is találkozhatunk kiállítva ezekkel az autókkal, mintha csak egy telefon, vagy egy tablet lenne. A 0-100 km/h gyorsulás 4,7 másodperc alatt megy végbe, legalábbis a dupla-motoros, összkerekes verzió esetében. Lesz az autóból ugyanis egymotoros, első-kerekes kiadás is, vélhetően kedvezőbb áron. Ez euróban 28 000 környékét jelenti, míg a drágább verzióért nagyjából 30 000 eurót kér majd el Kínában a Huawei.
Most viszont fordult a kocka és a GAC 800 millió jüant, nagyjából 36 milliárd forintot fektet be a Huawei-el közös elektromos autó fejlesztésbe. Az új modellben a techcég teljes informatikai és kommunikációs rendszere helyet kap, mindemellett négyes szintű önvezető rendszerrel 2023 végén gyártásba is kerülhet az új elektromos Huawei autó.
Azt már tudjuk, hogy a Huawei hármas szintű önvezető rendszere a BAIC által fejlesztett ArcFox Alpha-S-ben már bemutatkozott. Tehát a Huawei tartogat még meglepetéseket a jövőre nézve, egyelőre csak hazai pályán, de meglátjuk, hogy mit lépnek.