Volkswagen: stratégiát kell váltanunk a kínai piacon

0

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Volkswagen és a kínai vásárlók kapcsolata nem igazán úgy alakult, ahogyan azt a vezetőség megálmodta. Az ID.4 értékesítési számai Kínára vetítve a várakozások alatt maradtak eddig. Májusban például csak 1213 darabot sikerült eladni az autó Kínára szabott variánsából, ami az ID.4 X. A probléma a belsős források szerint többrétű:

  • Több technikai jellemző hiánya, ami egy manapság jó elektromos autónak számító típusban meg kellene, hogy legyen.
  • A kemény versenyhelyzet, hiszen a kínai elektromos autó gyártók bizony felnőttek a feladathoz.
  • A versenytársakhoz képest késői bevezetés.
  • A Volkswagen új járműelosztó hálózatának hiányosságai.

Mindez természetesen nem maradhat így, ezt a Volkswagen Csoport vezetője Herbert Diess is tudja. Ezért a mostani (2021 első félévet értékelő) riportjában maga is beszélt a problémáról és hogy annak megoldása érdekben változtatni kell az országgal kapcsolatos hozzáálláson. Az idei év első félévében 18 285 darab tisztán elektromos Volkswagent sikerült eladni Kínában, ami bőven a várakozások alatti darabszám. A vállalat idénre 80-100 000 darabbal számolt az idei évre Kínában, ami tekintve az első féléves darabszámokat igencsak szűkös.

Herbert Diess szerint a legfontosabb tudnivaló, hogy a mostani kínai elektromos autókat vásárló réteg és az ő mostani vásárlóbázisuk különbözik, így a fiatalabb generáció megszólítása lesz a fő feladat.

„Az eladásaink élénkülnek, de azok további figyelmet és más megközelítést igényelnek, mivel a kínai elektromos autók vásárlói jóval fiatalabbak, mint mostani vásárlói bázisunk, amit jóval hagyományosabb értékeket képviselő márkáink révén építettünk fel korábban. Tudjuk, hogy más megközelítés kell.”

„Megvannak a pénzügyi lehetőségeink, az értékesítési hálózatunk, így olyan új elemeket vezetünk be, mint a megjelenés a bevásárlóközpontokban, nagyobb mértékű digitalizáció és mindezt minél gyorsabban.”

Sajnos az alacsony eladások az ottani kibocsátási kvótákra is hatással lesz és ha így folytatódnak a kínai eladások, akkor a Volkswagen karbon kreditek vásárlásra kényszerülhet, aminek nem igazán jó a sajtóértéke, nem beszélve az ezzel járó költségekről. Ezek fényében egyszerűbb és jobb lenne több elektromos autót eladni Kínában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!