Minden olyan helyzetben, ahol a saját nagyságunkat kell kiemelni a versenytársak ellenében, bevett szokás a másik „fikázása”. Az autóiparban sem ritkák az odamondogatások. Számtalan példát lehetne felsorolni, de talán a BMW-Audi-Mercedes trió egymás közötti beszólogatásai a legemlékezetesebbek. Az elektromos autók tekintetékben bátran elmondhatjuk, hogy jelenleg a Tesla a magasan piacvezető jármű, a többi gyártó pedig csupán az elmúlt években eszmélt rá, hogy merre is kell elindulni a belsőégésű motorok után, ennek megfelelően a lemaradásuk is tetemes, de nem behozhatatlan.
Talán nem meglepő, hogy szinte minden autómárka a Tesla járműveihez hasonlítja saját termékét és természetesen ennek során próbál is fogást találni Musk cégének termékein. Az ember azt gondolná az eddigi hírek alapján, hogy a Volkswagen és a Tesla viszonya rendezett alapokon nyugszik, legalábbis Európában. A VW kínai divíziója viszont eléggé meredekre vette a figurát az ID.4 kínai változatának premierje során, ami kicsit érthető is, hiszen a Model Y értékesítéseinek megindulása során számos vevő mondta vissza ID.4 megrendelését és a Model Y még olcsóbban is kapható, mint a VW terméke.
Ha pedig azt vesszük alapul, hogy nem igazán jönnek be a tervezett számok az ID.4 kapcsán, akkor még inkább érthető a kicsit kétségbeesett kapálózás-szagú húzás. Májusban például csak 1213 darabot sikerült eladni az autó Kínára szabott variánsából, ami az ID.4 X és a Volkswagen helyi vegyesvállalata, a VW-SAIC gyártja. A májusi 1213 darab már kétszázzal kevesebb, mint amit az április adatok mutattak.
Na de mi is történt: Az ID.4 kínai premierje nem most volt, pontosan 2021 március 20-án, de csak most került fel a Twitterre egy videó, ami a premier során került rögzítésre. A felíratok kínaiul vannak, ám a videót feltöltő kínai Twitterező lefordította a szöveget:
At ID.4 debut/delivery event on March 20th in China, VW wasted no time trolling Tesla for multiple price reductions, removal of front instrument cluster, uncomfortable seats, unfriendly UI, navigation, etc. Competition is coming w/ condescending posture 🤣 pic.twitter.com/93fPhWbAyH
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) March 23, 2021
Szerinte a VW az óriáskivetítőn a Teslának azon hibáit sorolta fel, melyek szerintük nem igazán sikerültek jól, ellenben az övéik ezekben a témákban nagyon is jók lettek. Ezek a folyamatosan változó és nem átlátható árazás, a vezető előtti műszeregység hiánya, a kényelmetlen ülések, a nem felhasználóbarát grafikus felület az autó szoftverében és a navigációs hibák.
A fikázás sokszor visszacsap, a VW is így járt. A videó nyilvánosságra kerülése után számos ID.4 felhasználó posztolt a VW autójának hibáiról, a legjobb példa a gondolkodó szoftver, amikor olyan egyszerű funkciót használna az ember, mint a klíma.
VW may be good at staging trolling offense against Tesla CN but now it’s trolled by a growing crowd of ID4 owners complaining abt its UI issues. This owner is infuriated by the time-consuming UI refresh each time after start during which AC is unable to be turned on. Competition? https://t.co/A3pDJoknj4 pic.twitter.com/6298fy92dw
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) July 5, 2021