Minden olyan helyzetben, ahol a saját nagyságunkat kell kiemelni a versenytársak ellenében, bevett szokás a másik „fikázása”. Az autóiparban sem ritkák az odamondogatások. Számtalan példát lehetne felsorolni, de talán a BMW-Audi-Mercedes trió egymás közötti beszólogatásai a legemlékezetesebbek. Az elektromos autók tekintetékben bátran elmondhatjuk, hogy jelenleg a Tesla a magasan piacvezető jármű, a többi gyártó pedig csupán az elmúlt években eszmélt rá, hogy merre is kell elindulni a belsőégésű motorok után, ennek megfelelően a lemaradásuk is tetemes, de nem behozhatatlan.

Talán nem meglepő, hogy szinte minden autómárka a Tesla járműveihez hasonlítja saját termékét és természetesen ennek során próbál is fogást találni Musk cégének termékein. Az ember azt gondolná az eddigi hírek alapján, hogy a Volkswagen és a Tesla viszonya rendezett alapokon nyugszik, legalábbis Európában. A VW kínai divíziója viszont eléggé meredekre vette a figurát az ID.4 kínai változatának premierje során, ami kicsit érthető is, hiszen a Model Y értékesítéseinek megindulása során számos vevő mondta vissza ID.4 megrendelését és a Model Y még olcsóbban is kapható, mint a VW terméke.

Ha pedig azt vesszük alapul, hogy nem igazán jönnek be a tervezett számok az ID.4 kapcsán, akkor még inkább érthető a kicsit kétségbeesett kapálózás-szagú húzás. Májusban például csak 1213 darabot sikerült eladni az autó Kínára szabott variánsából, ami az ID.4 X és a Volkswagen helyi vegyesvállalata, a VW-SAIC gyártja. A májusi 1213 darab már kétszázzal kevesebb, mint amit az április adatok mutattak.

Na de mi is történt: Az ID.4 kínai premierje nem most volt, pontosan 2021 március 20-án, de csak most került fel a Twitterre egy videó, ami a premier során került rögzítésre. A felíratok kínaiul vannak, ám a videót feltöltő kínai Twitterező lefordította a szöveget:

Szerinte a VW az óriáskivetítőn a Teslának azon hibáit sorolta fel, melyek szerintük nem igazán sikerültek jól, ellenben az övéik ezekben a témákban nagyon is jók lettek. Ezek a folyamatosan változó és nem átlátható árazás, a vezető előtti műszeregység hiánya, a kényelmetlen ülések, a nem felhasználóbarát grafikus felület az autó szoftverében és a navigációs hibák.

A fikázás sokszor visszacsap, a VW is így járt. A videó nyilvánosságra kerülése után számos ID.4 felhasználó posztolt a VW autójának hibáiról, a legjobb példa a gondolkodó szoftver, amikor olyan egyszerű funkciót használna az ember, mint a klíma.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!