Az autógyártók már többször bebizonyították tanulmányautóikon keresztül, hogy egy adott típusból mit lehetne kihozni, ha nem kötnék őket a tömegtermelés iránti elköteleződés a darabszámok és végső soron a profit irányában. Erre tipikus példa most a Volkswagen márkaigazgatójának LinkedIn profilja, ahol megjelent pár kép és némi leírás egy átalakított ID.3-ról. A képeken Ralf Brandstätter látható és egy szemnek vonzó színekbe bújtatott autó, ami komoly átalakításokon esett át.
Brandstätter a posztban alaposabban is mesél az autóról és hogy a mérnökök mennyire keményen dolgoztak a hajtáslánc és a tömeg optimalizálásán. A hajtáslánchoz nagyon sok komponenst használtak fel az ID.4 GTX-ből és az ID.X tömegén is sikerült úgy 200 kg-ot faragni, hogy nem nyúltak az akkupakkhoz, sőt az eredetileg 62 kWh-s akkupakk helyére sikerült befaragni az ID.4 GTX 82 kWh-s (77 kWh felhasználható) változatát.
A teljesítményt 245 kW-ra húzták fel, így a 0-100 km/h gyorsulás is hátba vágóra sikerült: mindössze 5,3 másodperc. Az ID.X azt hivatott prezentálni, hogy a MEB padlólemez mennyire igényekre szabható és ha ez az autó nem is kerül sorozatgyártásba, a fejlesztés során a mérnökök számos tapasztalattal lettek gazdagabbak, amiket a későbbi autók tervezése során is fel tudnak majd használni.
Az eredeti ID.3 esetében 3 fő kivitelről beszélhetünk: Pure (45 kWh), Pro (58 kWh) és Pro S (77 kWh). A Pure kivitel lesz a legolcsóbb, míg a Pro és a Pro S darabok drágábban vásárolhatók meg. A Pro kivitelből született meg aztán a híres 1st Edition és a további 6, jelenleg is konfigurálható variáns: Life, Business, Family, Style, Tech, Max. Itthon legolcsóbban most a Pure Performance City-t kaphatjuk meg, 11 479 530 ft-tól elérhető.
A Volkswagen meglepően régóta, 1989 óta tervezgeti egy ID.3 kinézetű autó megalkotását, az eredeti tanulmányautóról mi is írtunk, érdemes elolvasni!
Az ID.3 gyártása 2019 november óta tart a németországi Zwickauban és a kezdetben felmerült szoftveres problémák miatt egészen 2020 szeptemberéig várni kellett az első ID.3 átadására. Azóta a modell számos formatervezési díjat nyert és még Elon Musk is kipróbálta, amikor Berlinben járt tavaly ősszel.