Meglepve olvastam a hírt, miszerint a tisztán elektromos meghajtás egyre nagyobb térnyerése ellenére folyamatosan növekszik a plug-in hibridek iránti kereslet, egyre több kerül belőlük Európa útjaira. Ezt leginkább annak tudhatjuk be, hogy bár egyre többen szemeznek az elektromos meghajtással, vélhetően a töltőhálózat jelenlegi fejlettsége, vagy a sűrű (és nagy távú) utazások miatt még nem érzik azt, hogy érdemes tisztán elektromos meghajtású autóra váltani. Az árat biztosan nem sorolhatjuk a plug-in hibridek előnyei közé a tisztán elektromos autókkal szemben, hiszen Magyarországon is újként mindkét hajtáslánc bőven a 10 millió Forint feletti kategóriába sorolható.
Ezen okfejtés mentén haladva nézzük meg a Center of Automotive Management (CAM) elemzőcég számait a hibrid és plug-in hibrid technológia értékesítési számairól, ami a 2021-es év első negyedévéről (Q1) készült. A számok Európa (EU + EFTA + Anglia) és Kína eladásait prezentálják. Az alábbi ábra beszédesebb a számoknál. Mivel Európában Németország számít az elektromos autók eladása szempontjából a legfontosabb régiónak, így ők képviselik itt az EU-t, Franciaország mellett.
Az egyes országoknál a bal oldali oszlop mutatja a 2020-as, míg a jobboldali a 2021-es első negyedévet, Kínában a legerősebb a növekmény. Itt az idei első negyedévben 489 000 e-autót regisztráltak, ebből 408 000 a tisztán elektromos, míg 81 000 a plug-in hibrid. Az eladásokban a tavalyi 3,5 százalék helyett már 9,6 százalékban vannak jelen az e-autók Kínában. A legnépszerűbb modell itt a Wuling Hong Guang Mini EV, rögtön utána pedig a Tesla Model 3.
Európának (EU + EFTA + Anglia) sincs miért szégyenkeznie, hiszen 452 901 e-autót adtak el az első negyedévben, ebből 202 410 a tisztán elektromos, míg 250 491 a plug-in hibrid. Eladások szempontjából a BEV-ek 54,6 míg a PHEV-ek 153,5 százalékos növekedést hoztak össze a 2020-es év első negyedévéhez képest. Kijelentető tehát, hogy míg Kínában a tisztán elektromos meghajtás, addig Európában még a plug-in hibrid hajtás a nyerő technológia a vásárlók körében. Talán ennek a trendnek akarnak az EU-s döntéshozók hamarosan véget vetni a plug-in hibridek tervezett kivégzésével: