Herbert Diess majdnem a Teslánál kötött ki

0

A Business Insider Germany cikkét olvasva ugrott be az, hogy miért is ilyen jó a kapcsolat a Volkswagen (Herbert Diess) és a Tesla (Elon Musk) jelenlegi vezérigazgatói között. Tudniillik a két autóipari vezető között már-már baráti a jó viszony és többször egyeztettek a két cég vonatkozásában. Diess elköteleződése az elektromos meghajtás irányába feltűnően erős volt mindig, már abban a 15 évben is, mikor a BMW egyik legfőbb vezetői posztját töltötte be. Egészen 2014-ig volt a bajor márka szárnyai alatt, amikor is lépett egyet és felmondott.

Elon Musk természetesen már ekkor látta Diessben azt a lehetséges vezetőt, akinek átadhatta volna a stafétát. Így a fentebb linkelt cikk alapján tudható, hogy közvetlenül a BMW-től való távozása után Musk megkereste Diess-t és felajánlotta neki a Tesla vezérigazgatói posztját. Mindez 2015-ben történt és Musk a szerződéssel a kezében kereste fel az akkor még nem VW-s Diesst.

Érdekes módon Diess nem kívánta kommentálni az értesülést, de vélhetően azért van igazság a cikkben és valóban nem sok kellett volna, hogy Diess a Tesla vezérigazgatói posztján kössön ki. Azonban nem így alakult és Diess végül a Volkswagennél kötött ki, elköteleződését az alternatív meghajtások irányába pedig mindenki láthatja: új lóg, új eszme és persze az ID. termékcsalád!

Diess azóta vélhetően valahol megbánhatta, hogy nem a Teslánál kötött ki, hiszen a Volkswagennél számtalanszor hangsúlyozta már, hogy a cég jövője szempontjából a Teslát kell alapul venniük, mint követendő példa.

Diess bízik abban, hogy sikerült felkészítenie a Volkswagent arra, ami jönni fog. Elmondása szerint a felügyelő bizottság megvitatja a következő négy-öt év stratégiáit. Tekintve, hogy Európa elektromos autóközpont lesz, ezért úgy véli, hogy a Volkswagen az egyik legfelkészültebb vállalat egy ilyen váltásra. Ahhoz azonban, hogy sikerrel is járjanak az elektromos autók gyártásán túl is van miért aggódnia a vezérigazgatónak. Úgy gondolja, hogy a járműveket hatékonyan kell integrálni az internetre, csak úgy, mint azt az első iPhone esetében is tették. Az emberek és különböző dolgok szállítása csak a küldetés egy része. Éppen úgy, mint ahogy egy okostelefon esetében sem a telefonálás a fő cél. 

A Volkswagen ki akarja fejleszteni a saját operációs rendszerét, amit mások is felhasználhatnak. Tehát azt a megközelítést alkalmaznák, mint az Android és nem azt, amit az Apple. A Hon Hai (Foxconn) hasonló javaslattal állt elő, ami azt mutatja, hogy az autógyártóknak nem csak másik autógyártókkal kell majd versenybe szállniuk az operációs rendszerek tekintetében.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!