Az elektromos kisautók az egyik legnépszerűbb kategória, hiszen sokszor ezek a méretű autók a városi rohangálós autó szerepét töltik be egy jobb módú nagyvárosi család háztartásában. Ennek a kategóriának az egyik királya a SMART EQ termékcsalád, de használt kategóriában a Fiat 500e is egy verhetetlen belépő ajánlat tud lenni az elektromos kisautók világába.
A SMART viszont újra felkötheti azt a bizonyos gatyát, hiszen a tulajdonosváltás után ismét megérkezik az e.GO a kereskedésekbe. A pár éve indult startup már 2018-ban összeszerelő csarnokot tudott nyitni Aachen mellett és a kezdeti méretek nem is voltak elegendőek, bővülést kellett eszközölni, akkora volt az e.GO kisautó sikere. Az autót a 15 000 eurós kezdőár és a háromféle kivitel tette már a kezdetek óta vonzóvá:
MODELL | e.GO Life 20 | e.GO Life 40 | e.GO Life 60 |
---|---|---|---|
Súly | |||
Nettó tömeg | 880 kg (14.9 kWh-s akkuval) | 900 kg (17.9 kWh-s akkuval) | 950 kg (23.9 kWh-s akkuval) |
Teljes tömeg | 1,300 kg | 1,300 kg | 1,300 kg |
Terhelhetőség | 420 kg | 400 kg | 350 kg |
Tengelyterhelés elosztása (elöl / hátul) | 50/50 % | 49/51 % | 47/53 % |
Akkumulátor | |||
Típus | Lithium-Ion | Lithium-Ion | Lithium-Ion |
kapacitás | 14.9 kWh | 17.9 kWh | 23.9 kWh |
Akku feszültség | 230 V | 280 V | 380 V |
Hatótáv (NEDC) | 121 km | 142 km | 184 km |
Hatótáv városban | 104 km | 124 km | 158 km |
Töltési idő (230 V) | 5.4 óra | 7.3 óra | 9.8 óra |
Töltési idő (Type 2, 1 fázis ) | 3.8 óra | 4.5 óra | 6.9 óra |
Teljesítmény | |||
Folyamatos/Csúcs | 20/20 kW | 24/40 kW | 32/60 kW |
Vezetési adatok | |||
Végsebesség | 116 km/h | 130 km/h | 152 km/h |
Utazósebesség | 114 km/h | 122 km/h | 135 km/h |
Gyorsulás 0-50 km/h | 7.7 sec | 4.7 sec | 3.4 sec |
Energiafogyasztás | |||
100 km-en (NEDC) | 11.9 kWh | 12.1 kWh | 12.5 kWh |
Külső méretek | |||
Hosszúság | 3,348 mm | 3,348 mm | 3,348 mm |
Szélesség | 1,700 mm | 1,700 mm | 1,700 mm |
Magasság | 1,567 mm | 1,567 mm | 1,567 mm |
Tengelytáv | 2,200 mm | 2,200 mm | 2,200 mm |
Nyomtáv (első) alapverzió | 1,475 mm | 1,475 mm | 1,475 mm |
Nyomtáv (Hátsó) alapverzió | 1,483 mm | 1,483 mm | 1,483 mm |
További adatok | |||
Fordulókör | kb. 9 m | kb. 9 m | kb. 9 m |
Azóta a vállalat képviselői azt is elmondták, hogy az e.GO lesz az első olyan külső autógyártó, aki autóját a VW padlólemezére építi majd. A vállalat korábbi vezetője, Prof. Dr. Günther Schuh így nyilatkozott:
“Nagyon örülünk annak, hogy a Volkswagen Group felajánlotta nekünk ezt az együttműködést. Az e.GO agilis termékfejlesztése és erőssége az extrudált alumínium térhatárokon alapuló kis sorozatú járművek építése. Az MEB padlólemez pedig gyorsabbá, erősebbé és költséghatékonyabbá teszi vállalkozásunkat.”

Szeptember 1-én volt az újabb történés a márka életében, hiszen a vállalat (e.GO Mobile AG) teljes egészében egy holland befektető csoport, az ND Industrial B.V. kezébe került. Elmondásuk szerint mostanra teremtődtek meg a feltételek ahhoz, hogy a gyártás ismét beindulhasson, immár Next.e.GO Mobile néven, 2021 elején. Az új CEO már Prof. Ulrich Hermann, aki elmondta, hogy kifejezetten izgatottak az újrakezdést illetően és alig várják azt, hogy megkezdhessék újabb modellek fejlesztését.
A Next.e.GO Mobile azt is nyilvánossá tette, hogy „egyesítette erőit” egy meg nem nevezett autógyártóval a CO2 kibocsátási kvóták ügyében. Vélhetően ezáltal befektethető pénzhez jutnak, míg a másik autómárka pedig a kreditek segítségével megússza a komoly mértékű büntetést az Európai Unió illetékes szervei felé.