Vannak akik egyáltalán nem foglalkoznak a fogyasztással, vagy nem tudják, hogy mivel követik el a főbenjáró bűnöket a pénztárcájuk ellen, és vannak aki egyenesen sportot űznek abból, hogy egy teljesen feltöltött e-autóval mennyit képesek autózni. Akik már-már a megszállottságig spórolnak út közben, nos azokat hívják (az angol szlengben) hypermiler-eknek. A szó jelentése, hogy megdöbbentő számú kilométert tudnak vezeti egy fullra töltött autóval. Ám a spórolásnak is van „ára”, aki óvatos gyorsításokkal, hosszan kigurított megállásokkal operál, az a másik csoportban tartozók szemében sokszor mazsolának, kezdőnek, tanulóvezetőnek tűnik, pedig amúgy éppen az ellenkezője igaz: ezek vérprofik!
Vérprofinak számít Felix Egolf is (igen, a sofőr neve) aki egyetlen töltéssel tette meg a zwickaui Volkswagen gyár és a svájci Schaffhausen közötti 531 kilométeres távot egy sorozatgyártott Volkswagen ID.3 1st Pro Preformance modellel. A rekordnak számító úton kicsivel több, mint 100 extra kilométert sikerült kipréselnie az ID.3-ból, hisz az 58 kWh-s aksival szerelt modell hivatalos WLTP hatótávja 420 kilométer.
Az 531 km-es út 44%-a autópályán, 56%-a kisebb rendű utakon zajlott és összesen 9 órát vett igénybe 56 km/h-s átlagsebességgel. Felix Egolf, vagyis az ID.3 átlagfogyasztása 10,9 kWh/100 kilométerre jött ki, úgy, hogy az autó tömege 250 kilogrammal többet mutatott (operatőr és felszerelései) az átlagosnál. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a tesztelők a klímáról, rádióról és egyéb mindennapi dolgokról sem mondtak le!
A Volkswagen ID.3 hazai árát az elmúlt héten tudtuk meg, melyet még aznap bemutattunk!