Herbert Diess egy belső kommunikációban beismerte, hogy a Tesla nem kis fejfájást okoz neki

0

Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója elismerte, hogy a Teslának hatalmas előnye van a szoftverek és az autonóm közlekedés tekintetében is. A Tesla a vezetéknélküli frissítések bevezetésével az iparág úttörőjének számít. Az autók szoftverének felépítése sokkal inkább hasonlít már az okostelefonokéhoz, ezáltal még teljesebb felhasználói élményt tud nyújtani.

A frissítésekkel azonban nem csak különböző alkalmazások érkeznek és nem csak a hibákat orvosolják velük. A cég elsődleges célja továbbra is a teljes önvezetés, a legfontosabb frissítések ennek érdekében érkeznek. A Volkswagen vezetője, Herbert Diess pontosan látja, hogy mi történik, és aggódik is miatta. Egy német autóipari lap belső értesülései szerint Diess elismerte, hogy a Tesla technológiája jóval meghaladja a VW szoftverét és minden más autógyártóét is.

A belső kommunikációban is beismerte, hogy a Tesla nem kis fejfájást okoz neki. Elismerte, hogy a vásárlók a feltételezések [remények?] ellenére szeretik a Tesla szoftverének sokszínűségét, azt, hogy például telefonnal lehet irányítani az autót, vagy hogy minden funkciót a középső kijelzőre helyeztek.

Azonban a legnagyobb fejfájást még is a Tesla Autopilot rendszere okozza neki:

„A legjobban a vezetési segédletek aggasztanak. Fél millió Tesla fut az utakon, amelyek összekapcsolódva egy hatalmas hálózatot alkotnak, és úgy gyűjtenek adatokat. 14 naponta teljesen új vezetési élményt szolgáltatnak a felhasználóknak. Semelyik másik gyártó nem tudja ezt ma megcsinálni.”

Diess kiemeli azt, hogy a legtöbb önvezetéssel foglalkozó céggel szemben a Tesla nem csak belső szimulációkra és tesztekre hagyatkozik, hanem valós helyzeteket dolgoznak fel.

Minden eladott Tesla fel van szerelve rengeteg érzékelővel és így minden jármű alkalmas olyan adatok gyűjtésére, amellyel fejleszthető az önvezetés. Nemrég jelentették be, hogy 4,8 milliárd kilométernyi Autopilot adatot halmoztak már fel.

Diess új szoftverfejlesztő csapatot állít fel, melynek célja a Teslához való felzárkózás lesz. A VW már számos, a Tesláéhoz hasonló funkciót próbált beleépíteni az új ID.3-ba, de az a hírek szerint komoly szoftverproblémákkal küzd. Diess azonban elismerte azt, hogy ez a felzárkózási folyamat igen hosszadalmas lehet, de úgy hiszi, sikerülhet.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.