Ezúttal a német főváros, Berlin büszkélkedhet a Renault élményközpontjával, ahol a cél az e-autók megismertetése. Sőt, szimpátia esetén a megvásárlásukra is lehetőség van!
Az első ilyen Renault egység még február 16-án nyílt meg a svédországi Stockholmban. Megnyitása óta közel 14 000 látogatója volt a boltnak, melnyek elsődleges célja, hogy az elektromos autózás iránt fogékony vásárlók első kézből kapjanak tájékoztatás a technológia előnyeiről és így elérhető közelségbe hozza a Renault e-autókat számukra. Az üzlethelyiség a Täby Centrumban kap helyet, ami egyike Svédország legnagyobb bevásárlóközpontjainak. Gilles Normand (Groupe Renault Senior Vice President, Electric Vehicles) is nyilatkozott az üzletről:
“Örülünk, hogy megnyitjuk ezt a boltot, amely lehetővé teszi számunkra, hogy kapcsolatba léphessünk az emberekkel, valamint az elektromos mobilitással és így segíthessünk nekik többet megtudni a témáról, lehetőséget adni számukra, hogy megosszák velünk az esetleges kérdéseiket. Európa első számú e-autó márkájaként arra is használhatjuk majd ezt a koncepciós boltot, hogy kapcsolatba lépjünk a nyilvánossággal, és segítsük az embereket abban, hogy meglássák az elektromos autózás lehetőségeit és előnyeit”
A berlini üzlet esetében annyi még megemlítendő, hogy a Renault közvetlenül az Autohaus König partnereként nyitja azt meg. Ha a franciák üzleti modellje beválik, elképzelhető, hogy az okostelefongyártókhoz hasonló bemutatótermeken keresztüli értékesítési modell az e-autók esetében is hozhatja a nagy számokat.
Németországban a Renault az egyik legnagyobb e-autókat értékesítő márka, csak ebben az évben 2226 ZOE-t adtak el, ezzel közvetlenül a Volkswagen e-Golf után a második legnépszerűbb elektromos autóvá válva a németeknél.