Elon Musk videós szimulációban ismertette a Roadster űrbe küldését, ami sokáig csak egy erős viccnek tűnt. Az autó a Falcon Heavy rakéta közepén helyezkedik majd el és ha minden jól alakul, Mars-körüli pályán fog keringeni az idők végezetéig!
A videó leírása alapján a Roadster a hordozórakéta gyomrában 11 km/s sebességgel fog a Mars felé száguldani és ha célba ér, 400.000.000 km-re lesz a Földtől!
A Falcon Heavy a Space Exploration Technologies (SpaceX) nehéz rakétája. A rakéta mindkét fokozata folyékony oxigént és rakéta minőségű (RP-1) kerozint használ üzemanyagként. A rakéta 63,8 tonnányi terhet tud alacsony Föld körüli pályára állítani, vagy 26,7 tonnányi terhet geostacionárius transzfer pályára.
Az első fokozat 3 Falcon 9-ből származó rakétatestből áll, mindegyik 9 darab Merlin 1D rakétahajtóművel rendelkezik. A Merlin 1D a Merlin hajtómű egy módosított verziója, amely tengerszinten 420 kN, légüres térben pedig 480 kN tolóerőt fejt ki. A középső rakétatest az extra megterhelés miatt szerkezetileg erősebb, és csak a Falcon Heavy konfigurációban repül. A két oldalsó rakéta képes egyedül, Falcon 9 módban is küldetéseket végrehajtani. Mindhárom eszköz képes visszatérésre és újra felhasználható. Indításkor mindhárom rakétatesten begyújtják a hajtóműveket. A középső rakéta üzemanyaga később fogy el, mint a két szélsőé, így két leválasztás történik egy fellövés alatt: a gyorsítórakéták leválasztása, majd a központi mag leválasztása.
A második fokozatot egy darab Merlin 1D Vacuum motor hajtja, amelyet módosítottak vákuumban való működésre. A hajtómű ezen változatának fajlagos impulzusa 348 másodperc. Hogy a hajtómű újraindítása megbízhatóbb legyen, ezt a hajtóművet redundáns gyújtóval szerelik fel. A második fokozat üzemanyagtartálya egyszerűen az első fokozat egy rövidebb verziója, nagyjából ugyanazokat az eszközöket és a gyártási technikákat igényli, ezzel csökkentik a gyártási költségeket.
„Abban a pillanatban, amikor a Falcon Heavy elemelkedik a földtől, ez lesz a bolygó legerősebb működésben levő rakétája. Azon túl, hogy megvan a képessége föld körüli pályára állítani 64 tonna tömeget, mindezt fele annyi költségen, mint a legközelebbi rokon-típus, a Delta IV Heavy rakéta.
A Falcon Heavy első leválási ciklusa előtt 3 darab Falcon 9 hajtómű tolja a rakétát, melyek 27 Merlin motorja együttesen több mint 5 millió font tolóerőt hoz létre felszálláskor, ami megfelel tizennyolc Boeing 747-es erejének.
A felszállás során a két oldalsó meghajtórakéta le fog válni a központi testről és visszatér a kiindulási pontra, hogy újra felhasználhassuk a későbbiekben. A középső rakétatest is leválik és visszatér egy előre meghatározott drónra ami az Atlanti-óceánon fogja várni, majd a központi mag pedig továbbhalad útján 11 km/s sebességgel és ha célba ér, 400.000.000 km távolságra lesz tőlünk.
A Falcon Heavy a kezdetektől arra készült, hogy legénységet juttasson az űrbe és újra megadja annak a lehetőségét, hogy embereket juttassunk a Holdra vagy a Marsra.”
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.