Az Audi a Premium Platform Electric (PPE) és a Premium Platform Combustion (PPC) alapú modelljeihez átfogó hardveres és szoftveres frissítéseket vezet be a modellév-váltással. A PPE-re épülő elektromos autók, köztük az A6 e-tron és a Q6 e-tron, a gyártó szerint hatékonyabbá válnak a módosításoknak köszönhetően, bár a részleteket csak korlátozottan közlik.
Négy PPE-alapú Audi villanyautó érintett Európában
Az Audi jelenleg négy PPE-alapú elektromos modellt kínál Európában, amelyeket a Porsche közreműködésével fejlesztettek. Ezek közé tartozik a Q6 e-tron SUV, amely az Audi első PPE-platformra épülő villanyautója volt, valamint a Sportback kupéváltozat. A kínálatot az A6 e-tron elektromos szedán és az A6 e-tron Avant kombi teszi teljessé.
Finomhangolások: kevesebb fogyasztás, nagyobb hatékonyság – papíron változatlan értékekkel
A gyártó szerint ezek az apró modellfrissítések javítják a PPE-platformos autók hatékonyságát. Konkrét adatokat azonban nem osztottak meg sem az energiafogyasztás csökkenéséről, sem a hatótáv növekedéséről, és új WLTP-tanúsítvány sem készül. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi fogyasztási és hatótáv-értékek változatlanok maradnak, így a fejlesztések inkább finomhangolásoknak tekinthetők.
Új rekuperációs fékrendszer: fékezés fék nélkül
Az Audi részletesebben beszél a megújult rekuperációs fékrendszerről is. Ezután az autók képesek lesznek a teljes megállásig lassítani anélkül, hogy a hagyományos súrlódásos fékekhez kellene folyamodni. A gyártó így fogalmaz: „Ez a megállást különösen simává és még kényelmesebbé teszi”, vagyis a megállás különösen simává és még kényelmesebbé válik. Az így visszanyert többletenergia pedig javítja a hatékonyságot és a hatótávot, bár itt sem közölnek pontos számokat.
S6 e-tron: új Dynamic Plus mód a sportosabb vezetéshez
A sportos S6 e-tron egy új vezetési üzemmódot is kap, amely a Dynamic Plus nevet viseli, és sportosabb vezetési élményt ígér. Az S6 e-tron továbbra is elektromos quattro összkerékhajtást alkalmaz, féknyomaték-vektorálással kiegészítve. Ezzel egy időben az elektronikus menetstabilizáló (ESC) automatikusan Sport módba vált, ami lehetővé teszi a kontrollált túlkormányzottságot. A hajtáslánc a leírás szerint „különleges pontossággal reagál a gázpedál mozdulataira”.
Audi drive select assistant: a rendszer magától kapcsol vezetési módot
A vezetési üzemmódok az Audi Audi drive select rendszerén keresztül választhatók. Itt egy új funkció is megjelenik Audi drive select assistant néven. „Aktiválva ez a funkció automatikusan a sofőr egyéni vezetési stílusához és az adott közlekedési helyzethez igazítja a drive select üzemmódot”, vagyis aktiválva automatikusan a sofőr vezetési stílusához és az adott forgalmi helyzethez igazítja az üzemmódot.
PPC-platform: fejlettebb vezetéstámogatás és automatizált sávváltás
Az öt érintett modellsorozat esetében – a PPC-platform ugyanis az A5, A6 és Q5 modellek alapját adja – továbbfejlesztették az adaptív vezetéstámogató rendszert is. Mostantól az autó képes automatizált sávváltásra autópályán, amint a sofőr aktiválja az irányjelzőt. A közlekedési tábla-felismerés is fejlődött, valamint a park assist pro funkció mostantól opcionálisan rendelhető, amely segítséget nyújt a parkolásban.
Új élmény módok és multimédiás fejlesztések az utastérben
Új „élmény módok” is érkeznek, amelyek a belső világítás, a hangzás, a masszázsfunkciók és a klímaberendezés összehangolásával képesek élénkítő vagy éppen relaxáló atmoszférát teremteni az utastérben. Az autóba integrált játékfunkciók is új képességeket kapnak: már külső kontrollerek is csatlakoztathatók Bluetooth-on keresztül, a vezeték nélküli fejhallgatók pedig párosíthatók, hogy a játék ne zavarja az utasokat.
Mikor érkeznek az új Audi-modellek?
Az új, kibővített funkciókkal rendelkező PPC- és PPE-modellek előrendelése november végétől, illetve december elejétől indul.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













