A BYD ezzel hódítaná meg Japánt: érkezik az első elektromos miniautójuk

0

BYD kevesebb mint egy héten belül bemutatja első „light EV” típusú elektromos járművét a Japan Mobility Show-n. A nagy leleplezés előtt a kínai autógyártó most először adott hivatalos ízelítőt új modelljéből, amely a vállalat első elektromos kei car kategóriájú autója lesz.

A BYD belép Japán ikonikus miniautó-piacára

japán kei car kategória a helyi közlekedés egyik legismertebb és legkedveltebb típusa: apró méretű, de praktikus és gazdaságos városi autók tartoznak ide. Ezekből évente több mint másfél millió darabot értékesítenek Japánban, ami az újautó-piac közel 40 százalékát teszi ki. A Honda N-Box immár harmadik éve vezeti az eladási listákat.

Most a BYD is belép ebbe a szegmensbe – egy olyan piacra, ahol a külföldi márkák eddig alig tudtak érvényesülni. Az új modellről közzétett előzetes képek egy tipikus, dobozformájú kei car dizájnt mutatnak, ami a japán vásárlók körében különösen népszerű.

Új fejlesztésű platform és kompakt méret

A kei car-szabályok szerint az autó nem lehet hosszabb 3,4 méternél, így a BYD új modellje a márka eddigi legkompaktabb járműve lesz. A Seagull 3,78 méteres hossza után ez lesz az első, kifejezetten kisvárosi mobilitásra tervezett elektromos autó a vállalat kínálatában.

A frissen publikált képek megerősítik a korábbi kémfotókat, és egyértelműen a nyáron Japánban tesztelt, jobbkormányos prototípusokat idézik. Ez arra utal, hogy a BYD kei car később akár az Egyesült Királyságban vagy Délkelet-Ázsiában is megjelenhet. A japán jelentések szerint a BYD egy teljesen új platformot fejlesztett ehhez a modellhez, amelyet kifejezetten könnyű, városi elektromos járművekhez terveztek. Az autó 20 kWh-s akkumulátort kaphat, ami kb. 180 km WLTC-hatótávot biztosít majd.

Megfizethető ár és BYD Blade Battery technológia

A BYD továbbra is a saját fejlesztésű LFP kémiájú Blade Battery akkumulátorait alkalmazza, amelyek biztonságosak, tartósak és költséghatékonyak. A modell várhatóan 2,5 millió jenes (kb. 18 000 dolláros) áron kerül piacra, amivel közvetlen versenytársa lehet a Nissan Sakura modellnek – ez utóbbi 2024-ben Japán legkelendőbb elektromos autója volt.

A kínai gyártó ezzel egyértelműen a megfizethető elektromobilitás irányába mozdul, amely a japán vásárlók számára kulcsfontosságú tényező.

A japán gyártók már készülnek a kihívásra

BYD érkezése feszültséget kelt a helyi autópiacon. Egy Suzuki-kereskedő a Nikkei-nek nyilatkozva elismerte: „Komoly fenyegetést jelentene, ha a BYD olcsó elektromos modelleket vezetne be Japánban.”

Honda sem marad tétlen – nemrég mutatta be az elektromos N-ONE modellt, amely 2,7 millió jenes áron (kb. 18 300 dollár) indul. A japán gyártó abban bízik, hogy ezzel megismételheti a N-Box sikerét, és továbbra is megtarthatja vezető pozícióját a szegmensben.

A Japan Mobility Show 2025 kulcspillanata lehet

Japan Mobility Show 2025 október 30-án nyitja meg kapuit, de a sajtónapok már október 29-én elkezdődnek. Ekkor mutatják be a BYD első elektromos light EV-jének részleteit: a teljes műszaki adatlapot, dizájnt és a japán piaci stratégiát.

A BYD ezzel új korszakot nyithat a japán miniautók piacán, ahol a helyi gyártók dominanciája eddig szinte megdönthetetlennek tűnt. A következő napok tehát döntő jelentőségűek lehetnek annak megítélésében, hogy a kínai BYD képes lesz-e áttörést elérni Japánban a méretében kicsi, de piaci súlyában hatalmas kei car kategória révén.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!